Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Maj 17, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Prawie 82 proc. gospodarstw miało w 2017 r. przynajmniej jeden komputer

(fot.pixabay.com)

Przynajmniej jeden komputer w domu miało prawie 82 proc. gospodarstw domowych. Odsetek ten wzrósł o 1,7 p. proc. w porównaniu z rokiem 2016 i o 4,7 p. proc. w porównaniu z 2014 r. - poinformował w czwartek GUS.

GUS informuje, że 78 proc. gospodarstw domowych posiadało w 2017 r. dostęp do internetu szerokopasmowego, a w porównaniu z rokiem poprzednim udział ten zwiększył się o 1,9 p. proc.

Według GUS dostęp do internetu częściej posiadały gospodarstwa domowe z dziećmi niż bez nich. Odsetek gospodarstw z internetem większy był w miastach niż na obszarach wiejskich. Wskaźnik dostępu do internetu najwyższy był na obszarach wysoko zurbanizowanych. Taka sama prawidłowość dotyczyła wykorzystywania szerokopasmowych łączy internetowych.

Wśród gospodarstw nie posiadających dostępu do Internetu w domu - dwie trzecie gospodarstw domowych, jako główną przyczynę wskazało brak potrzeby korzystania z niego.

GUS zauważa, że coraz więcej kupujemy  przez internet, bo 30 proc. ogółu osób kupuje online ubrania i sprzęt  sportowy, 11 proc. - żywność i kosmetyki, 10 proc. - książki i czasopisma a prawie 10 proc. kupuje wczasy, wycieczki i bilety.

Według GUS 79 proc. Polaków internet wykorzystuje głównie do czytania informacji, 49 proc. do oglądania materiałów video.

W 2017 r. książki elektroniczne (e-booki) czytało prawie 11 proc. osób. Mężczyźni częściej sięgają po e-booki i audiobooki niż kobiety, które zdecydowanie przeważają w czytelnictwie książek drukowanych. Czytelnikami e-booków jest głównie grupa w wieku 16-24 lata (26 proc.), w przedziale wiekowym 25-54 lata e-booki czytało niecałe 12 proc. osób.

W ciągu 12 miesięcy w 2017 roku audiobooków słuchało prawie 6 proc. osób (w wieku 16-24 lata – 12,4 proc., w grupie 25-54 lata 6,7 proc. osób.

W 2017 roku 31 proc. osób w wieku 16-74 lat kontaktowało się z administracją publiczną poprzez stronę internetową.

(PAP, 17.05.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.