Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Maj 11, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Vodafone przejmuje część europejskich biznesów Liberty Global

Vodafone chce zakończyć przejęcie do połowy przyszłego roku

Koncern telekomunikacyjny Vodafone ogłosił transakcję przejęcia części europejskich biznesów kablowych z portfolio amerykańskiego koncernu medialnego Liberty Global.

Kwota transakcji to 18,4 mld euro. Są nią objęte biznesy Liberty Global w Niemczech (Unitymedia) i na trzech rynkach Europy Wschodniej: w Czechach, Rumunii i na Węgrzech.

Vodafone chce zakończyć przejęcie do połowy przyszłego roku. Wymaga ono jeszcze zgody regulatorów rynku.

W Polsce Liberty Global kontroluje sieć kablową UPC, ale polska firma nie jest częścią transakcji. Vodafone wycofał się z Polski w 2011 roku, sprzedając udziały w firmie Polkomtel, właścicielowi sieci komórkowej Plus.

(LL, 11.05.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Maj 13, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Influencerki sprzedają – Piąty Kongres Dyrektorów E-commerce

Jolanta Gałązka z firmy Tubądzin mówiła m.in. o problemach z wysyłką produktów wielkoformatowych

Ponad 130 osób wzięło udział w Piątym Kongresie Dyrektorów E-commerce, który od 9 do 11 maja 2018 roku odbywał się w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie.

Tegoroczna edycja kongresu nosiła tytuł: „(R)ewolucja e-sprzedaży”. Otworzyło ją wystąpienie Marka Yates’a z IDC, który mówił o przyszłości i wyzwaniach branży sprzedaży internetowej. Kolejnymi mówcami byli twórcy lub szefowie e-commerce m.in. firm Decathlon, Black Red White SA, Wittchen, Inter Cars, Ikea Group, Tubądzin, Leroy Merlin. Niektórzy mówcy ograniczyli się jednak do ogólników i własnej promocji, dlatego na ich tle wyróżniały się prezentacje Katarzyny Manios i Marcina Janczewskiego.

Katarzyna Manios, do marca 2018 roku szefowa marketingu firmy kosmetycznej Douglas, ze swadą poprowadziła pełną danych i szczegółowych case’ów prezentację o CRM i systemach lojalnościowych w branży beauty. Wskazała na znaczenie współpracy z influencerkami w sprzedaży internetowej, zwłaszcza tymi, których kanały mają średnie zasięgi. Jej zdaniem takie influencerki są dostępne cenowo, a generują wartościowe sprzedażowo lidy. Zaprezentowała np. case promocji systemu lojalnościowego, w której Rossmann zatrudnił kilkadziesiąt influencerek, a fanki tylko jednej z nich zrobiły zakupy za 650 tys. zł. Manios ujawniła też, że topowe influencerki w branży modowej zarabiają na jednym wpisie 70 tys. zł.

Z kolei Marcin Janczewski, prezes i główny programista białostockiej firmy DrTusz.pl, udowadniał, że tworzenie własnych rozwiązań programistycznych jest dobrym pomysłem na zaistnienie w sprzedaży internetowej firm z małym budżetem, dla których gotowe rozwiązania programistyczne są za drogie, a przede wszystkim zbyt słabo dostosowane do specyfiki sprzedawanego produktu. Kongres zakończyła rozmowa z Piotrem Więckiem z krakowskiej firmy KrakVet o ekspansji na ponad 20 zagranicznych rynków największego polskiego internetowego sklepu zoologicznego - Krakvet.pl.

Organizatorem kongresu jest Grupa Unity, dostawca IT dla e-biznesu, a partnerami były firmy: Insider, PayU, Przelewy 24, BliskaPaczka.pl i PrefixBox. (CP)

(13.05.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY