Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Maj 08, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zakazana w Niemczech gra z główną nagrodą na berlińskim festiwalu

Gra "Attentat 1942" w Niemczech jest objęta cenzurą. Po lewej Vít Šisler, projektant (fot. materiały prasowe)

Czeska gra historyczna "Attentat 1942" uzyskała w Berlinie główną nagrodę siódmej edycji międzynarodowego festiwalu gier i grywalnych mediów A Maze. Wyróżnienie przyznano, mimo że produkcja jest w Niemczech zakazana i nie jest dostępna w sprzedaży ze względu na obecność symboliki nazistowskiej.

"Attentat 1942" dotyczy nazistowskiej okupacji dawnej Czechosłowacji, w szczególności ówczesnego życia codziennego oraz represji, jakie spotkały miejscową ludność cywilną po tytułowym zamachu na Reinharda Heydricha, zastępcę protektora Czech i Moraw. Gra zalicza się do tzw. serious games (przeciwstawianych grom czysto rozrywkowym). W rozgrywce wykorzystano wywiady wideo, interaktywne komiksy oraz archiwalne filmy i zdjęcia. Jak podkreślają twórcy gry z Uniwersytetu Karola w Pradze, produkcja była opracowywana wspólnie z historykami, by zapewnić jej wierność realiom.
Mimo edukacyjnego charakteru gry czeska produkcja nie mogła legalnie ukazać się się w Niemczech. Uniemożliwiają to niemieckie przepisy, w ramach których gry uznawane są za formę zabawek, a nie za medium artystyczne. Tymczasem niemieckie prawo nie pozwala na przedstawianie "symboli niekonstytucyjnych organizacji" (w szczególności symboliki nazistowskiej) z wyłączeniem "sztuki, nauki, badań lub nauczania". Twórcy "Attentat 1942" nie zdecydowali się na ocenzurowanie gry. Na festiwalu A Maze. mieli stoisko z tytułem gry i wyjaśnieniem okoliczności prawnych.
- Festiwal A Maze. jest znany z nacisku na artystyczne i eksperymentalne gry wideo, a konkurencja była w tym roku bardzo zażarta. Główna nagroda jest dla nas wielkim osiągnięciem - przyznaje Vít Šisler, projektant gry. Podkreśla, że twórcy "Attentat 1942" wciąż prowadzą starania o zniesienie zakazu i zgodę na publikację gry w Niemczech w oryginalnej formie.
"To zwycięstwo może się znacząco przyczynić do zmiany stanowiska Niemiec w kwestii gier wideo i oficjalnego uznania ich za medium kulturowe, któremu przysługują takie same przywileje i obowiązki, jak wszelkim innym formom sztuki" - ma nadzieję Thorsten S. Wiedemann, założyciel i dyrektor festiwalu A Maze.
"Attentat 1942" powstała we współpracy Uniwersytetu Karola w Pradze oraz Czeskiej Akademii Nauk. Prace nad grą dofinansowało czeskie Ministerstwo Kultury oraz Agencja Technologiczna Republiki Czeskiej (TAČR).

(MK, 08.05.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Maj 09, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W Krakowie rusza V Kongres Dyrektorów E-commerce

Kongres Dyrektorów E-commerce gromadzi najlepszych przedstawicieli branży z Polski i zagranicy

V Kongres Dyrektorów E-commerce nosi nazwę „(R)ewolucja e-sprzedaży” i będzie się koncentrować na zagadnieniach big data, sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego.

Podczas 19 sesji merytorycznych prowadzonych przez praktyków e-commerce i trzech sesji keynote z liderami branży e-commerce z Europy zostaną poruszone tematy automatyzacji w obsłudze klienta, personalizacji, robotyki w logistyce oraz łączenia e-commerce B2B z tradycyjnymi kanałami sprzedaży.

Wśród bloków tematycznych znalazły się m.in.: „Machine learning i AI w służbie marketingu online i offline”, „Transformacja cyfrowa biznesów usługowych”, „Praktyka wdrożeń projektów e-commerce” czy „Cross-border / Ewolucja POS / Programy lojalnościowe”. Kongres zaczyna się dziś wieczorem i potrwa do piątku, 11 maja 2018 roku.

Organizatorem jest Grupa Unity, dostawca IT dla e-biznesu w Polsce, a partnerami: Insider, PayU, Przelewy24, BliskaPaczka.pl i Prefixbox. Wśród partnerów medialnych jest "Press". Strona kongresu http://kongresecommerce.pl/.

(CP, 09.05.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo