Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Maj 07, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Studencki festiwal startupowy Let's Start Up! od środy w Warszawie

(fot.pixabay.com)

Spotkania, warsztaty oraz targi czekają na uczestników Let’s StartUp! - największego studenckiego festiwalu startupowego w Polsce, który rusza w środę w Warszawie. 

To już czwarta edycja projektu organizowanego przez Studenckie Koło Naukowe Biznesu działające przy Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Let’s Start Up! składa się z dwóch części. 

Pierwszą jest Startup2Night - projekt skierowany do studentów kierunków technicznych, biznesowych i artystycznych. Przez trzy dni warsztatów (11-13 maja) w Centrum Kreatywności Targowa ich uczestnicy będą tworzyć w grupach, pod okiem doświadczonych mentorów, własne koncepcje biznesu. 

Na część Let’s StartUp! Expo, która odbędzie się 9 maja w godz. 11.20 - 17.10 w budynku SGH przy al. Niepodległości 162 składają się: 

* StartUp Show - inspirujące wystąpienia ludzi biznesu, założycieli firm i innowatorów.

* StartUp Fair - targi startupów technologicznych.

* Venture Capital Open Hours - 15-minutowe spotkania speed-datingowe z funduszami VC. Każdy fundusz inwestycyjny będzie miał możliwość wyboru kilku startupów i przeprowadzania z nimi spotkań. 

Wstęp na Let’s StartUp! Expo jest bezpłatny.  

(PAZ, 07.05.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Maj 08, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Zakazana w Niemczech gra z główną nagrodą na berlińskim festiwalu

Gra "Attentat 1942" w Niemczech jest objęta cenzurą. Po lewej Vít Šisler, projektant (fot. materiały prasowe)

Czeska gra historyczna "Attentat 1942" uzyskała w Berlinie główną nagrodę siódmej edycji międzynarodowego festiwalu gier i grywalnych mediów A Maze. Wyróżnienie przyznano, mimo że produkcja jest w Niemczech zakazana i nie jest dostępna w sprzedaży ze względu na obecność symboliki nazistowskiej.

"Attentat 1942" dotyczy nazistowskiej okupacji dawnej Czechosłowacji, w szczególności ówczesnego życia codziennego oraz represji, jakie spotkały miejscową ludność cywilną po tytułowym zamachu na Reinharda Heydricha, zastępcę protektora Czech i Moraw. Gra zalicza się do tzw. serious games (przeciwstawianych grom czysto rozrywkowym). W rozgrywce wykorzystano wywiady wideo, interaktywne komiksy oraz archiwalne filmy i zdjęcia. Jak podkreślają twórcy gry z Uniwersytetu Karola w Pradze, produkcja była opracowywana wspólnie z historykami, by zapewnić jej wierność realiom.
Mimo edukacyjnego charakteru gry czeska produkcja nie mogła legalnie ukazać się się w Niemczech. Uniemożliwiają to niemieckie przepisy, w ramach których gry uznawane są za formę zabawek, a nie za medium artystyczne. Tymczasem niemieckie prawo nie pozwala na przedstawianie "symboli niekonstytucyjnych organizacji" (w szczególności symboliki nazistowskiej) z wyłączeniem "sztuki, nauki, badań lub nauczania". Twórcy "Attentat 1942" nie zdecydowali się na ocenzurowanie gry. Na festiwalu A Maze. mieli stoisko z tytułem gry i wyjaśnieniem okoliczności prawnych.
- Festiwal A Maze. jest znany z nacisku na artystyczne i eksperymentalne gry wideo, a konkurencja była w tym roku bardzo zażarta. Główna nagroda jest dla nas wielkim osiągnięciem - przyznaje Vít Šisler, projektant gry. Podkreśla, że twórcy "Attentat 1942" wciąż prowadzą starania o zniesienie zakazu i zgodę na publikację gry w Niemczech w oryginalnej formie.
"To zwycięstwo może się znacząco przyczynić do zmiany stanowiska Niemiec w kwestii gier wideo i oficjalnego uznania ich za medium kulturowe, któremu przysługują takie same przywileje i obowiązki, jak wszelkim innym formom sztuki" - ma nadzieję Thorsten S. Wiedemann, założyciel i dyrektor festiwalu A Maze.
"Attentat 1942" powstała we współpracy Uniwersytetu Karola w Pradze oraz Czeskiej Akademii Nauk. Prace nad grą dofinansowało czeskie Ministerstwo Kultury oraz Agencja Technologiczna Republiki Czeskiej (TAČR).

(MK, 08.05.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo