Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 07, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Niemieckie MSZ zaniepokojone ograniczeniami w pracy zagranicznych mediów w Chinach

(fot.pixabay.com)

Wysoki rangą przedstawiciel MSZ Niemiec Andreas Michaelis w poniedziałek wyraził zaniepokojenie ograniczeniami w pracy zagranicznych mediów w ChRL. Wezwał władze Chin, by zezwoliły publicznemu niemieckiemu nadawcy Deutsche Welle na otwarcie biura w Pekinie.

"Jesteśmy zaniepokojeni, gdy słyszymy doniesienia o utrudnianiu pracy zagranicznych dziennikarzy w Chinach" - powiedział w Berlinie sekretarz stanu w niemieckim resorcie spraw zagranicznych w wystąpieniu wygłoszonym podczas otwarcia jednodniowego chińsko-niemieckiego forum dialogu dziennikarzy.

Michaelis zauważył, że finansowany przez państwo niemieckie nadawca Deutsche Welle od dłuższego czasu i bez skutku podejmuje starania o otwarcie biura w Pekinie. 

"Uważamy, że jako strategiczni partnerzy powinniśmy wykorzystać szansę na wzajemne poznanie się lepiej i zrozumienie nawzajem swoich perspektyw. W Niemczech w każdym hotelu, w każdym domu możliwe jest odbieranie (chińskiej) grupy medialnej China Global Television. Dlaczego nie miałoby to być możliwe w Chinach dla Deutsche Welle?" - wskazał. 

Z zadowoleniem przypomniał, że niemiecki tygodnik "Die Zeit" ma wkrótce ponownie otworzyć biuro w chińskiej stolicy, i wyraził nadzieję, że inne media również będą mogły to uczynić. 

Guo Weimin, wiceminister w chińskim Biurze Informacji Rady Państwa (rządu centralnego), który wypowiadał się w drugiej kolejności, nie odniósł się do apelu w sprawie Deutsche Welle. Powiedział jedynie, że media odgrywają ważną rolę w promowaniu porozumienia, walce z protekcjonizmem w handlu i rozwijaniu więzi gospodarczych między Chinami i Niemcami. 

Komentatorzy zwracają uwagę na zaostrzenie cenzury w Chinach i postępujące zacieśnianie kontroli nad obywatelami pod rządami Xi, który po marcowych zmianach w konstytucji może już sprawować władzę bezterminowo. Chiny znajdują się na 176. pozycji wśród 180 krajów świata w klasyfikacji wolności prasy sporządzanej przez Reporterów Bez Granic. Co najmniej 50 dziennikarzy i blogerów jest tam przetrzymywanych w warunkach budzących obawy o ich życie. 

(PAP,PAZ, 07.05.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Maj 07, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Łotewski parlament ogranicza dostęp do rosyjskiej telewizji

(fot.pixabay.com)

Łotewski parlament przyjął ustawę ograniczającą udostępnianie rosyjskiej telewizji w tym kraju. Zgodnie z nowymi przepisami 90 proc. programów odbieranych na Łotwie ma być nadawanych w językach krajów Unii Europejskiej - informuje Radio Swoboda.

Jak podaje portal Delfi, posłowie mają nadzieję, że nowe przepisy pomogą "ograniczyć rosnący wpływ propagandy Kremla". Na Łotwie mieszka ok. 1,9 mln osób, z czego ok. 500 tys. określa siebie jako mniejszość rosyjską.

(PAP, GDYJ, 07.05.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo