Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Kwiecień 24, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Część usług Google przestała działać w Rosji

Fot. Pixabay.com

Rosjanie mają problemy z korzystaniem z niektórych produktów Google - podał serwis TechCrunch.

Problemy techniczne dotyczą m.in. poczty Gmail oraz wyszukiwarki Google. Pojawiły się kilka dni temu, tuż po zablokowaniu przez rosyjskie władze komunikatora Telegram.

W minionym tygodniu rosyjscy operatorzy internetowi zostali zobligowani przez regulatora Roskomnadzor do blokowania tego popularnego komunikatora. To konsekwencja decyzji sądu, do którego zwróciła się Federalna Służba Bezpieczeństwa, po tym jak Telegram odmówił jej przekazania szyfrów koniecznych do kontrolowania korespondencji użytkowników.

Blokowanie komunikatora rozpoczęło się 16 kwietnia. W Rosji Telegram jest jednym z najpopularniejszych komunikatorów internetowych – korzysta z niego ok. 200 mln użytkowników na świecie, w tym ok. 15 mln w Rosji. Jego popularność wynika m.in. z tego, że przesyłane komunikaty są szyfrowane. FSB zwróciła się do Telegramu o przekazanie szyfrów, argumentując, że są one potrzebne do zapobiegania terroryzmowi. Gdy Telegram odmówił, FSB podała komunikator do sądu, który nakazał zablokowanie go w Rosji.

Paweł Durow, który założył Telegram w 2013 roku, oświadczył, że zamierza nadal zapewniać Rosjanom prawo do tajemnicy korespondencji. Zapewnił, że wkrótce Telegram zaoferuje rozwiązania, które umożliwią obchodzenie blokady i nie będą wymagały od użytkowników wykonywania żadnych dodatkowych czynności. CZYTAJ WIĘCEJ<<<

(LL, 24.04.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Maj 06, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Apple Pay wkrótce pojawi się w Polsce

W Polsce wkrótce będzie możliwe dokonywanie płatności urządzeniami Apple - zapowiedział szef firmy Tim Cook w trakcie konferencji Apple, na której podano też wyniki finansowe za pierwszy kwartał br.

Apple Pay to usługa pozwalająca użytkownikom dokonywać płatności elektronicznych za pomocą iPhone`ów, iPadów, Apple Watch i komputerów Mac. W Stanach Zjednoczonych Apple uruchomiło usługę 20 października 2014 roku i od tamtej pory sukcesywnie wprowadza ją w kolejnych krajach. 1 maja br. Tim Cook, SEO Apple, zapowiedział, że płatności zbliżeniowe Apple Pay wkrótce pojawią się w Polsce, Norwegii i na Ukrainie. To pierwsze oficjalne doniesienia na temat wprowadzenia tej usługi w naszym kraju, choć nadal nie jest znana jej dokładna data.
W trakcie konferencji Apple podano też wyniki finansowe firmy w pierwszym kwartale br. W porównaniu z analogicznym okresem ub.r. firma z Cupertino zanotowała wzrost przychodów o 16 procent, do 61,1 miliarda dolarów. Dobre wyniki sprzedaży zanotował najnowszy iPhone X (16 mln sztuk), a przychody Apple w segmencie telefonów wzrosły o 14 proc. Łączna liczba subskrybentów płatnych usług jak iCloud czy Apple Music wynosi obecnie 270 mln - o 100 mln więcej niż przed rokiem. 

(PAZ, 06.05.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo