Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Kwiecień 19, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Facebook rozpoczyna weryfikację fake newsów na swoim największym rynku

fot. pixabay.com

Rynek Facebooka w Indiach to ponad 240 mln użytkowników. Właśnie tam portal postanowił walczyć z fake newsami i uruchamia projekt weryfikowania informacji – donosi serwis BuzzFeed.

17 kwietnia Facebook ogłosił rozpoczęcie współpracy z Boom, niezależną organizacją factcheckerską z siedzibą w Bombaju, certyfikowaną przez International Fact-Checking Network. Pilotażowy projekt obydwu partnerów już trwa dla hinduskiego Karnataka, w którym 12 maja zaplanowane są wybory.

Według informacji opublikowanych na oficjalnym blogu Faceooka, Boom zajmie się sprawdzaniem anglojęzycznych historii oznaczanych przez użytkowników jako podejrzane – Boom będzie sprawdzać fakty i oceniać ich dokładność.

„Zaczynamy od małej ilości informacji wiedząc, jak ważne jest słuchanie naszej społeczności, by uświadomić użytkownikom, co może być kłamstwem wśród treści dostępnych w ich News Feedzie” – informuje na blogu Facebook.

Podobne partnerstwa z innymi organizacjami Facebook zawarł już na terenie USA, Francji, Włoch, Holandii, Indonezji i Filipin. Indie są o tyle ważnym rynkiem, że wśród zarzutów wobec wspierania dezinformacji przez Facebooka, jeden z nich dotyczył właśnie braku zainteresowania największą demokracją świata i czekającymi ją w 2019 r. wyborami. To działanie ma być pierwszym krokiem w stronę obalenia tego zarzutu.

Jak informuje BuzzFeed News, organizacja Boom ma w ramach partnerstwa weryfikować 2-3 informacje dziennie. Artykuły ocenione jako fałszywe spadną w rankingach algorytmu Facebooka. W przypadkach, gdy sprawdzający wiarygodność treści partnerzy sami stworzą artykuł na podstawie fałszywego, będzie on w News Feedzie opublikowany jako powiązany, bezpośrednio pod tekstem oryginalnym. Sama sieć społecznościowa deklaruje, że jest w stanie ograniczyć na swojej platformie ilość nieprawdziwych informacji o 80 proc.

(MM, 19.04.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.