Dział: INTERNET

Dodano: Kwiecień 18, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dobry początek roku Netfliksa

(fot. pixabay.com)

W pierwszy kwartale br. serwis streamingowy Netflix zyskał 7,4 mln nowych użytkowników.

Amerykański serwis w sumie na już 125 mln subskrybentów. Od stycznia do końca marca Netflix wygenerował przychody o wartości 3,7 mld dol. i zyski rzędu 290 mln dol. To odpowiednio o 40 i 62 proc. więcej, niż w tym okresie rok wcześniej. Na dobre wyniki serwisu bardzo pozytywnie zareagowała giełda - kurs firmy wzrósł o ponad 7 proc. Od początku br. akcje Netfliksa podrożały już o 60 proc.

(LL, 18.04.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Kwiecień 18, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dziś startuje serwis Holistic.news w dwóch wersjach językowych

Tak będzie prezentować się logo i menu na stronie głównej (Screen: materiały prasowe)

18 kwietnia br. o godz. 19.30 wystartuje serwis Holistic.news (Spółka Deweloper Media, powiązana z firmą deweloperską Murapol). Redaktorem naczelnym jest Marcin Firlej, były dziennikarz TVN 24 i "Wiadomości" TVP 1. Za dział wideo odpowiada Joanna Gabis-Słodownik, wcześniej reporterka w "Panoramie" TVP 2.

Serwis Holistic.news podzielony jest na takie działy, jak: Społeczeństwo, Pieniądze, Przyszłość, Polityka, Styl & Art, Raport, #Holisticnews. Zamieszcza też fotoreportaże, a poszczególne teksty otwierają duże zdjęcia. Serwis będzie dostępny w polskiej i angielskiej wersji językowej.

- Chcemy oferować czytelnikom serwis jakościowy, który nie będzie gonił za liczbą wyświetleń. Będziemy mieli treści newsowe, ale podane wraz z analizą, kontekstem, komentarzem. Najkrótsze teksty mają dwa tysiące znaków – mówi Marcin Firlej, redaktor naczelny Holistic.news, były dziennikarz TVN 24 i "Wiadomości" TVP 1. - Nasz serwis nie będzie miał zabarwienia politycznego. Czytelnicy nie znajdą tu politycznej szarpaniny, ale teksty poświęcone polityce będą przekrojowe, ujęte od strony organizacji państwa oraz Polski jako części świata. Nie jesteśmy polskocentryczni, gdyż nasz czytelnik mieszka także za granicą – mówi Marcin Firlej.

Redakcja mieści się w Warszawie i obecnie liczy 22 osoby (m.in. siedmioro dziennikarzy, sześcioro redaktorów tłumaczących teksty na język angielski oraz dwie osoby w dziale wideo). Poza tym serwis ma 15 współpracowników oraz buduje zespół korespondentów na świecie (w Australii, Wenezueli, Hiszpanii).

W zespole m.in. Mariusz Zawadzki i Magdalena Lemańska

Stanowisko dyrektora wydawniczego i marketingu w Deweloper Media zajmuje Patrycja Lehr (wcześniej m.in. wicedyrektor marketingu Marquard Media Polska). Dla serwisu pracują także m.in. Magdalena Lemańska (była dziennikarka "Rzeczpospolitej"), Klaudia Kocimska (była dziennikarka TVP), Michał Niepytalski (były dziennikarz Telewizji WP), Mariusz Zawadzki (były korespondent "Gazety Wyborczej" w USA), Anna Majka (wieloletnia dziennikarka TVP).

Jak mówi redaktor naczelny Marcin Firlej, Holistic.news ma ambicję stworzyć międzynarodowy zespół, w połowie złożony z korespondentów. Holistic.news będzie miał też swój kanał na YouTube.

- Będziemy serwisem non profit, bez reklam. Takie było założenie inwestora, aby serwis był w pełni niezależny, a treści nie nosiły znamion tekstów promocyjnych, ale także aby nie zaśmiecać treści, analiz, komentarzy zbędnymi informacjami. Najpewniej podejdziemy do tematu dodatkowych płatnych treści oraz pakietów dla abonamentów, ale najpierw musimy osiągnąć dorosłość jako serwis i zdobyć zaufanie czytelników – mówi Anna Czerniejewska, wydawca portalu.

Deweloper Media należy do spółki Cavatina Holding SA, jej akcjonariuszem jest spółka Cavatina (jeden z akcjonariuszy firmy deweloperskiej Murapol), należąca do Michała Dziudy (również akcjonariusz Murapolu). Dziuda jest prezesem Deweloper Media.

(JOK, 18.04.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo