Dział: PRASA

Dodano: Kwiecień 11, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Marcin Dobski w artykule we "Wprost" przepisał fragment wywiadu z Dorzeczy.pl

Na przepisany fragment uwagę zwróciła Fundacja Viva! na swoim profilu na Twitterze

Marcin Dobski w swoim artykule w tygodniku "Wprost" przepisał fragment wywiadu z czerwca ub.r. z serwisu "Tygodnika do Rzeczy" Dorzeczy.pl z Jackiem Podgórskim jako część własnego tekstu. - Wina jest po mojej stronie, za co przepraszam - przyznaje Dobski.

Chodzi o wywiad Pawła Ozdoby z Jackiem Podgórskim, przedstawicielem Instytutu Gospodarki Rolnej, na temat regulacji dotyczących hodowli zwierząt futerkowych. Rozmowa pt. "Zakaz hodowli zwierząt futerkowych to likwidacja branży, w której jesteśmy światowym liderem" ukazała się w serwisie Dorzeczy.pl 8 czerwca 2017 roku. "Polscy hodowcy, aby uzyskać najwyższej jakości skóry, wprowadzili kilka lat temu tak zwany Kodeks Dobrych Praktyk. Jest to dokument, który nakłada na nich dodatkowe obostrzenia związane z ciągłym podwyższaniem warunków bytowych zwierząt. Jakby tego było mało, od 2018 roku zacznie obowiązywać certyfikat WelFur, czyli międzynarodowy system oceniający fermy. Jeśli którakolwiek z nich takiego certyfikatu nie uzyska, a nie będzie o niego łatwo, zwyczajnie nie sprzeda swojego produktu, co w konsekwencji doprowadzi do bankructwa gospodarstwa nie spełniającego norm" - mówił Jacek Podgórski.
Marcin Dobski tę samą wypowiedź przepisał i wykorzystał jako fragment artykułu pt. "Czy jutro będzie futro", opublikowanym na początku kwietnia br. we "Wprost". Fragment ten nie został oznaczony, że to cytat z wywiadu.
Marcin Dobski przyznaje, że popełnił błąd. Jak tłumaczy, tekst był uzupełniany na szybko tuż przed oddaniem numeru do druku, a redaktor prowadzący wydanie poprosił go o informacje dotyczące wymogów i regulacji, które muszą spełniać hodowcy. - Fragment wywiadu, który mu wysłałem, omyłkowo nie został przeze mnie oznaczony jako cytat - tłumaczy Dobski. - Oczywiście wina jest po mojej stronie, za co bardzo przepraszam wydawcę "Tygodnika do Rzeczy" i autora wywiadu - dodaje.
Redaktor naczelny tygodnika "Wprost" Jacek Pochłopień nie będzie wyciągał konsekwencji wobec Marcina Dobskiego. - Przyjmuję to wyjaśnienie Marcina, że doszło do pomyłki. Tego fragmentu nie było w pierwszej wersji tekstu. Nie pojawiłby się tam, gdyby nie prośby z redakcji o jego uzupełnienie - mówi Jacek Pochłopień.
Przypomnijmy, że w parlamencie trwają prace nad projektem zakazującym hodowli i chowu zwierząt na futra.
Marcin Dobski po odejściu z "Rzeczpospolitej" z końcem października ub.r. dołączył do redakcji tygodnika "Sieci". Po dwóch miesiącach odszedł. Od marca współpracuje z tygodnikiem "Wprost".
Wydawcą tygodnika "Wprost" jest AWR "Wprost", a "Tygodnika do Rzeczy" Orle Pióro, których większościowym udziałowcem jest spóła PMPG Polskie Media. Prezesem zarządu PMPG jest Michał M. Lisiecki.

(GDYJ, 11.04.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.