Snap zwolnił kolejne 100 osób, tym razem w sprzedaży
(fot. Pexels.com)
Snap Inc., właściciel aplikacji społecznościowej Snapchat, z końcem marca br. zwolnił kolejne 100 osób, tym razem z działu sprzedaży.
To już trzecia runda zwolnień w tym roku w firmie. W styczniu w wyniku restrukturyzacji, pracę straciło około 25 osób odpowiedzialnych za tworzenie treści. Na początku marca zwolniono około 120 inżynierów i developerów.
"W ciągu ostatnich dwóch lat, nasze zatrudnienie wzrosło do niespotykanych rozmiarów. W minionym roku poprosiliśmy liderów w Snapie, aby uważnie przyjrzeli się swoim zespołom pod kątem rozmiarów potrzebnych do realizacji swoich celów. W efekcie, stworzyliśmy nową strukturę organizacji w działach contentowym, deweloperskim, sprzedażowym i w innych częściach Snapa" – poinformował w komunikacie prasowym dyrektor strategiczny Snapa, Imran Khan. "Chociaż ten proces narzucił na nas podjęcie naprawdę trudnych decyzji, wierzymy, że umacnianie struktury względem założonego celu, uczyni nas silniejszym graczem" - dodał.
Serwis Recode informuje, że to koniec zwolnień w Snapie, powołując się na anonimowe źródło z firmy.
Dla Snapa, mimo niestabilnych wyników finansowych, koniec roku 2017 był najlepszym kwartałem w historii. CEO firmy Evan Spiegel poinformował swój zespół, że planuje osiągnąć rentowność na koniec tego roku. Redukcja zatrudnienia może pomóc w realizacji tych zamierzeń.
Informacja o kolejnych zwolnieniach podana na koniec marca nie wystraszyła inwestorów – akcje Snapa wzrosły tego dnia o 1 proc.
(MM, 09.04.2018)