Reklama displayowa ma wciąż największy udział w przychodach brytyjskich wydawców
(fot. Pixabay)
Według raportu Association for Online Publishing i firmy Deloitte w całym 2017 roku przychody brytyjskich wydawców wzrosły o 5,6 proc. - przede wszystkim dzięki reklamie displayowej.
Przychody z działalności cyfrowej brytyjskich wydawców wzrosły w ub.r. do poziomu 365,5 mln funtów. Ich głównym czynnikiem napędowym był 27-proc. wzrost przychodów z reklamy displayowej - wyniosły one 189,2 mln funtów w porównaniu z 148,9 mln funtów rok wcześniej.
Na rynku brytyjskim rośnie też znaczenie przychodów z prenumerat: w ub.r. wzrosły one o 8 proc. do 34 mln funtów.
Wydawcy tytułów z sektora B2C zanotowali wzrost przychodów o 8,1 proc. w skali roku, podczas gdy wydawcy z sektora B2B odnotowali ich spadek o 6,5 proc. Mimo tego spadku, przychody z prenumerat wydawców B2B wzrosły o 15 proc. w skali roku i teraz stanowią średnio 45 proc. ich rocznych przychodów.
(MM)
(08.04.2018)