Tomasz Sakiewicz reaguje na pozew TVP  |  Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Tomasz Sakiewicz reaguje na pozew TVP  |  Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Tomasz Sakiewicz reaguje na pozew TVP  |  Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Marzec 29, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"The Economist" i "Financial Times" korzystały z usług Cambridge Analytica

(fot. kaboompics.com)

Dwie prestiżowe brytyjskie marki mediowe - The Economist i Financial Times - wynajęły Cambridge Analytica do pomocy w rozwoju na amerykańskim rynku. Firma miała im pomóc w zdobyciu nowych subskrybentów na terenie Stanów Zjednoczonych – poinformował serwis "BuzzFeed News".

Po międzynarodowym skandalu związanym z Cambridge Analytica, która to firma miała wykorzystywać dane wydobywane z Facebooka w celu wpływania na wyniki wyborów w różnych krajach, coraz częściej padają pytania, czy i jak z jej usług korzystali też komercyjni klienci firmy. Zarówno "The Economist", jak i "Financial Times" byli tego rodzaju klientami, a pracownik firmy, na którego powołuje się serwis "BuzzFeed", potwierdza, że temat danych w celu pozyskiwania nowych czytelników pojawiał się w rozmowach.

Rzecznik "The Economist" twierdzi, że współpraca miała na celu pomoc w zrozumieniu amerykańskiego rynku. "Podzielili się szacunkowymi wartościami i na tym zamknęliśmy projekt. Nie pracowaliśmy z nimi od tamtego czasu" – powiedział serwisowi "BuzzFeed". Nie umiał jednoznacznie stwierdzić, czy wydawnictwo korzystało z wykorzystanych wbrew prawu danych z Facebooka.

Jeśli chodzi o "Financial Times", dodatkowe podejrzenia dziennikarzy budzi opublikowany w nim pół roku temu artykuł na temat Cambridge Analytica. Redaktor zarządzający amerykańskim wydaniem dziennika opowiada o wspólnym lunchu i określa firmowych analityków "mózgami" ("brainiacs"). Dodatkowo opisywał: "Cambridge Analytica zgromadziło dane na temat ponad 5 tys. punktów tematycznych określających trendy zachowań amerykańskich obywateli – od problemów zdrowotnych, po posiadanie samochodu. Dane zostały kupione całkowicie legalnie od firm technologicznych i firma wykorzystuje cyfrowe szlaki, które jako użytkownicy sami tworzymy za każdym razem, gdy korzystamy z sieci".

We wtorek, 27 marca br., "Financial Times" wydał tylko jednozdaniowe oświadczenie na ten temat: "»Financial Times« współpracowało z Cambridge Analytica przez krótki czas przy projekcie badania rynku".

(MM, 29.03.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.