Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Marzec 26, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Pod pretekstem fake newsów Egipt zachęca do składania donosów przez WhatsAppa

(fot. Pixaby.com)

Od 12 marca mieszkańcy Egiptu - kraju w którym blokowany jest dostęp m.in. do amerykańskich serwisów internetowych - mogą pod specjalnym numerem zgłaszać za pośrednictwem komunikatora WhatsApp informacje, które „zagrażają bezpieczeństwu narodowemu lub interesom publicznym” - informuje serwis iAfrikan.

Z oświadczenia biura prokuratury generalnej Egiptu wynika, że utworzony kanał na WhatsAppie jest elementem realizacji nakazu prokuratora generalnego dotyczącego monitorowania treści publikowanych w mediach i serwisach społecznościowych. Od 2017 roku Egipt blokuje dostęp do powiązanych z Katarem serwisów internetowych takich mediów jak Al-Jazeera, Huffington Post Arabic, Katarska Agencja Informacyjna i innych. Oficjalnym powodem jest „fabrykowanie wiadomości i podsycanie terroryzmu”. W egipskim parlamencie omawiane są projekty ustawy mającej przeciwdziałać przestępstwom związanym z technologią. Raporty pochodzące z Egiptu informują, że komisja ds. komunikacji przyjęła prawo umożliwiające rządowi blokowanie dostępu do wybranych stron internetowych: krajowych i międzynarodowych. Nowe prawo daje władzom Egiptu wolną rękę do blokady określonych serwisów na podstawie podejrzeń o publikowanie nieprawdziwych informacji.

W lutym br. Egipt zablokował mieszkańcom dostęp do serwisów m.in. takich mediów jak „The New York Times”, „The Washington Post”, CNN.

(MM, 26.03.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Marzec 27, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Medium.com wypłaca autorom premie za jakościowe treści

(screen: Medium.com)

Serwis Medium.com, obok funkcjonującego modelu biznesowego wykorzystującego płatne treści,  zdecydował się wypłacać premie uznaniowe autorom najlepszych tekstów.

Amerykańska platforma Medium.com jest popularnym miejscem dla autorów. Można tam znaleźć teksty zarówno mało znanych blogerów, jak i osób publicznych, gwiazd popkultury, a nawet profile dużych tytułów np. „The Guardian” czy „The New York Times”. Według danych firmy w maju 2017 roku serwis Medium.com miał 60 mln unikalnych użytkowników miesięcznie. Założycielem firmy Medium jest Evan Williams, założyciel i były prezes Twittera.

Przed rokiem Medium wypracował model biznesowy, w którym udział mogli wziąć wybrani autorzy. Za dostęp do treści premium użytkownik musiał zapłacić 5 dol. miesięcznie, a kwota ta była dzielona między autorów czytanych przez niego tekstów - proporcjonalnie, w zależności od spędzonego na czytaniu czasu i liczby „braw” (odpowiednik „Lubię to”na Facebooku). Poza treściami premium dostęp do serwisu jest bezpłatny.

Niedawno jeden z autorów pochwalił się na Twitterze, że obok standardowego udziału, otrzymał dodatkową premię w wysokości 100 dol. Wytłumaczenie znalazło się w przesłanym równocześnie przez Medium.com komentarzu: „Równolegle z możliwością otrzymania wynagrodzenia w zamian za budowanie zaangażowania użytkowników platformy Medium, nasz system dodał premie dla tych treści, które zostały oznaczone przez naszych edytorów jako wysokojakościowe w ramach omawianej tematyki”.

(MM, 27.03.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo