Kantar Media: w lutym wydatki na reklamę wzrosły o 2,8 proc.
(fot. Pixaby.com)
W lutym 2018 roku firmy wydały na reklamę w mediach (telewizja, dzienniki, magazyny, outdoor, indoor, radio, kino) 2,353 mld zł, czyli o 2,8 proc. więcej, niż w tym samym miesiącu ub.r. Liderem wydatków reklamowych pozostaje Aflofarm Farmacja Polska.
Według danych cennikowych Kantar Media (bez uwzględnienia rabatów) Aflofarm wydał na reklamę 228,2 mln zł, czyli o 2,79 proc. więcej, niż w lutym ub.r. Na drugim miejscu pod względem wydatków na reklamę uplasował się Natur Produkt Zdrovit – 54,6 mln zł (wzrost o 72,01 proc.), a na trzecim USP Zdrowie – 45,9 mln zł (spadek o 6,57 proc.). Lidl również ograniczył wydatki na reklamę – o 2,65 proc., do 40,1 mln zł. Dalej w zestawieniu jest Kino Świat – 39,9 mln zł (Kantar Media zmienił metodologię liczenia wydatków dla kina).
(IKO, 26.03.2018)