Dział: REKLAMA

Dodano: Marzec 22, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

YouTube zwiększy liczbę reklam między nagraniami

(fot. pixabay.com)

YouTube zamierza podnieść liczbę reklam wyświetlanych pomiędzy nagraniami. Siostrzana spółka Google chce dzięki temu ruchowi osłabić zarzuty branży nagraniowej i skłonić użytkowników do opłacania dostępu do swojej nowej usługi muzycznej. Reklamy odpowiadają za zdecydowaną większość przychodów YouTube'a, które w 2017 roku sięgały 10 mld dolarów.

Zmianę zapowiedział globalny dyrektor YouTube'a ds. muzyki Lyor Cohen. W rozmowie z dziennikarzem Bloomberga na teksańskim festiwalu SXSW przyznał, że użytkownicy "nie będą zachwyceni" większą liczbą reklam. Cohen liczy, że zmiana pozwoli jednak ograniczyć zarzuty ze strony przemysłu nagraniowego o umożliwianie piractwa i odprowadzanie zbyt niskich tantiem twórcom. Według zapowiedzi Cohena nowa płatna usługa muzyczna YouTube'a, inaczej niż poprzednie próby firmy w tym zakresie, ma "frustrować i uwodzić" użytkowników nagraniami na wyłączność i innymi bonusami. Jej wprowadzenie poprzedzi duża kampania marketingowa.

Własny program internetowych subskrypcji pozwoli YouTube'owi wejść do najszybciej rosnącego segmentu na amerykańskim rynku muzyki (wg danych RIAA). Firma konkurowałaby bezpośrednio z dotychczasowymi liderami tego rynku, jak Apple Inc. i szwedzkie Spotify AB (współpracujące z Tencentem, chińskim gigantem internetowym). Spotify również mierzyło się w przeszłości z krytyką przemysłu nagraniowego, jednak uwolniło się od zarzutów dzięki ograniczeniu bezpłatnej oferty. Pod koniec 2017 roku pakiet premium opłacało już 71 mln z łącznie 159 mln wszystkich użytkowników szwedzkiej platformy.

Po opublikowaniu informacji podanej przez agencję Bloomberg Piotr Zalewski, communications and public affairs manager w Google Polska, przesłał nam stanowisko firmy w tej sprawie:

„Priorytetem YouTube jest dostarczenie użytkownikom jak najlepszej usługi, w tym zapewnienie, że nie napotykają się oni ze zbyt dużą liczbą reklam. Nie planujemy zwiększenia obciążenia reklamami platformy YouTube. Określonej podgrupie użytkowników, którzy korzystają z YouTube głównie w sposób przypominający płatną usługę muzyczną, mogą być pokazywane reklamy, które zachęcają do skorzystania z płatnej oferty muzycznej YouTube oferującej dodatkowe funkcje”.

(MK, 22.03.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.