Brytyjski tygodnik New Statesman uruchamia paywall
Znany brytyjski tygodnik polityczno-kulturalny, New Statesman, szuka możliwości zwiększenia przychodów i wprowadza limitowany dostęp do treści (metered paywall).
Pod koniec marca, po przeczytaniu 3 artykułów w tygodniu, użytkownicy będą proszeni o rejestrację mailową. Po osiągnięciu limitu 5 artykułów w tygodniu, będą proszeni o wykupienie rocznej cyfrowej subskrypcji w cenie 144 funtów (198 dolarów). Subskrybenci otrzymają dostęp do usługi NS Instant, czyli cyfrowej wersji drukowanego tygodnika dwa dni wcześniej niż w sprzedaży kioskowej; czterech cyklicznych podcastów, cotygodniowego newslettera oraz zaproszeń na tematyczne comiesięczne wydarzenia. Równolegle wydawca uruchamia dodatkowy produkt dla prenumeratorów - cotygodniowy podcast „Prime Ministerial” z historycznym spojrzeniem na dotychczasowych brytyjskich premierów.
Chcemy, by nasze dziennikarstwo docierało jak najszerzej. Nie da się utrzymać takiego poziomu dziennikarstwa bazując wyłącznie na przychodach reklamowych – powiedziała serwisowi Digiday redaktor naczelna tygodnika.
W 2016 r. wydawca New Statesman przeprowadził eksperyment, w którym prosił użytkowników adblockerów o wsparcie w zamian za dostarczenie im serwisu bez reklam. Według deklaracji wydawcy, po kilku tygodniach wysokość dotacji liczona była w tysiącach funtów, co miało być dowodem, że odbiorcy są skłonni płacić w zamian za mniejszą liczbę reklam.
New Statesman jest małym tytułem z 15. tys. tradycyjnych prenumeratorów i 2 tys. płacących cyfrowych subskrybentów. „Budujemy osobistą relację z naszymi odbiorcami. Jesteśmy małym magazynem i wiemy, że nasi czytelnicy są święci” – powiedziała Helen Lewis, naczelna tygodnika.
Według Reuters Digital News Report, tylko 6 proc. Brytyjczyków płaci za treści cyfrowe.
(MM, 09.03.2018)