Grupa Agora chce mieć 45 restauracji, aby uniezależnić się od rynku reklamy
45 restauracji z szybkim jedzeniem w cztery lata zamierza uruchomić spółka Helios należąca do Grupy Agora. Pierwszy lokal powstanie w drugiej połowie 2018 roku.
6 marca br. spółka Helios SA zawarła umowę inwestycyjną z Piotrem Komórem i Piotrem Grajewskim (obaj zarządzali m.in. warszawskimi restauracjami Blue Cactus i Iguana Lounge) w celu założenia spółki, która będzie prowadzić działalność gastronomiczną. Restauracje Agory będą działały przede wszystkim w galeriach handlowych. Zgodnie z założeniami projektu gośćmi nowej sieci restauracji mają być osoby w wieku 20-35 lat, dla których duże znaczenie mają cena i jakość produktów.
"Z perspektywy Agory projekt utworzenia sieci restauracji ma istotne znaczenie, ponieważ wiąże się z rosnącą zamożnością Polaków i zmianą w ich wydatkach konsumpcyjnych, a nie rynkiem reklamowym. Liczymy na to, że dzięki temu projektowi w dłuższej perspektywie udział przychodów Grupy Agora pochodzących spoza rynku reklamowego będzie rósł" – informuje Anna Kryńska-Godlewska, członek zarządu Agory, odpowiadająca za nowe przedsięwzięcia.
Planowana inwestycja Helios SA w nową działalność to około 10 mln zł.
(GK, 07.03.2018)