Facebook chce pomóc lokalnym amerykańskim wydawcom w sprzedaży cyfrowych prenumerat
(fot. Pixaby.com)
Facebook Journalism Project uruchomił tzw. akcelerator sprzedaży prenumerat z lokalnymi informacjami (Local News Subscription Accelerator). Kosztujący 3 mln dolarów program pilotażowy ma pomóc miejskim i lokalnym gazetom w Stanach Zjednoczonych w napędzeniu sprzedaży cyfrowych prenumerat.
Uczestniczący w trzymiesięcznym programie pilotażowym wydawcy będą spotykać się raz w miesiącu na specjalnych szkoleniach prowadzonych przez ekspertów w zakresie cyfrowych prenumerat. Będą także uczestniczyć w cotygodniowych szkoleniach z zakresu aktywności marketingowych związanych ze sprzedażą subskrypcji, włączając w to (lecz nie ograniczając się do) Facebooka. Facebook pokryje wszystkie koszty związane ze szkoleniami, ale będzie wymagać od wydawców podzielenia się wnioskami z programu.
Za facebookowy program skierowany do wydawców lokalnych treści odpowiada Tim Griggs, były manager New York Timesa i wiodący konsultant ds. mediów cyfrowych.
W programie ma wziąć udział 10-15 wydawców. Póki co, pilotażowymi testerami akceleratora będą: Atlanta Journal-Constitution, Boston Globe, Chicago Tribune, Dallas Morning News, Denver Post, Miami Herald, Minneapolis Star Tribune, Omaha World-Herald, Philadelphia Inquirer, Seattle Times, San Francisco Chronicle oraz Newsday.
(MM, 05.03.2018)










