Netflix wydał na treści więcej niż niejedna telewizja
(fot. pixabay.com)
W 2017 roku serwis streamingowy Netflix przeznaczył 6,3 mld dolarów na własne i nabyte treści niezwiązane ze sportem. To znacznie więcej niż konkurenci internetowi oraz kilka firm telewizyjnych.
Więcej niż Netflix na tworzenie i zakup kontentu wydały takie marki telewizyjne jak: NBC Universal (10,2 mld), właściciel HBO - Time Warner (8 mld), Fox (również ok. 8 mld) oraz Disney (7,8 mld).
Według danych przedstawionych przez analityków z MoffettNathanson wydatki Netfliksa są znacznie większe niż poniesione przez Viacom (5,4 mld), Amazon (4,5 mld), CBS (4,2 mld), Hulu (2,5 mld) czy Discovery (2,2 mld), a także Apple i Facebooka dopiero raczkujących w branży wideo, które w poprzednim roku na ten cel wydały po ok. 1 mld.
W 2018 roku na tworzenie i zakup treści Netflix planuje wydać 8 mld dolarów.
(PAZ, 28.02.2018)










