Gannett chce zainwestować w platformę Scroll
(fot. pixabay.com)
Scroll zostanie uruchomiony w drugiej połowie bieżącego roku. Platforma będzie dla artykułów dziennikarskich tym, czym Spotify jest dla utworów muzycznych.
W ramach jednej miesięcznej opłaty abonamentowej użytkownicy uzyskają dostęp do artykułów publikowanych w różnych mediach. I chociaż podobny model był już kilkukrotnie testowany, zarówno w postaci opłat subskrypcyjnych jak i mikroopłat, to zdaniem twórców, Scroll może mieć dzisiaj większe szanse, m.in. przez spadające przychody z reklamy display.
W przeciwieństwie do uruchomionych przez Facebook Instant Articles, artykuły w ramach Scroll nie trafią na osobną platformę. Użytkownicy będą mogli czytać interesujące ich materiały bezpośrednio z serwisów internetowych wydawców. Planowany koszt miesięcznego abonamentu wynosi 5 dolarów, a przychody mają być dzielone między wydawcami na podstawie statystyk, takich jak czas spędzony na stronie i lojalność użytkowników dla określonych witryn. Inwestorami platformy Scroll są m.in. „New York Times”, News Corp i Axel Springer. W drugiej połowie lutego listę inwestorów uzupełnił Gannett.
Pomysłodawcy Scroll mają podpisane pierwsze umów z wydawcami. Wśród nich znalazły się tradycyjne tytuły prasowe (np. „Philadephia Inquirer”, „The Atlantic”), cyfrowi giganci („Business Insider”) serwisy niszowe (m.in. Slate, Talking Points Memo) oraz serwisy oparte o materiały wideo (np. MSNBC i Fusion).
(MM, 27.02.2018)