Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  PKO BP wybierze agencje  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  PKO BP wybierze agencje  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  PKO BP wybierze agencje  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Luty 27, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Gannett chce zainwestować w platformę Scroll

(fot. pixabay.com)

Scroll zostanie uruchomiony w drugiej połowie bieżącego roku. Platforma będzie dla artykułów dziennikarskich tym, czym Spotify jest dla utworów muzycznych.

W ramach jednej miesięcznej opłaty abonamentowej użytkownicy uzyskają dostęp do artykułów publikowanych w różnych mediach. I chociaż podobny model był już kilkukrotnie testowany, zarówno w postaci opłat subskrypcyjnych jak i mikroopłat, to zdaniem twórców, Scroll może mieć dzisiaj większe szanse, m.in. przez spadające przychody z reklamy display.

W przeciwieństwie do uruchomionych przez Facebook Instant Articles, artykuły w ramach Scroll nie trafią na osobną platformę. Użytkownicy będą mogli czytać interesujące ich materiały bezpośrednio z serwisów internetowych wydawców. Planowany koszt miesięcznego abonamentu wynosi 5 dolarów, a przychody mają być dzielone między wydawcami na podstawie statystyk, takich jak czas spędzony na stronie i lojalność użytkowników dla określonych witryn. Inwestorami platformy Scroll są m.in. „New York Times”, News Corp i Axel Springer. W drugiej połowie lutego listę inwestorów uzupełnił Gannett.

Pomysłodawcy Scroll mają podpisane pierwsze umów z wydawcami. Wśród nich znalazły się tradycyjne tytuły prasowe (np. „Philadephia Inquirer”, „The Atlantic”), cyfrowi giganci („Business Insider”) serwisy niszowe (m.in. Slate, Talking Points Memo) oraz serwisy oparte o materiały wideo (np. MSNBC i Fusion).

(MM, 27.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.