Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Luty 25, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Na świecie spadła sprzedaż smartfonów, ale nie w Polsce

Pixabay

W czwartym kwartale 2017 roku na świecie sprzedano 408 mln smartfonów, co oznacza, że ich sprzedaż spadła o 5,6 proc. w stosunku do ubiegorocznych wyników. Liderem jest Samsung, który sprzedał ponad 74 mln urządzeń (spadek o 3,6 proc.). Olaf Krynicki, rzecznik prasowy Samsung Electronics Polska, zaznacza jednak, że spadki nie dotyczą wszystkich krajów. - Rynek w Polsce ma się bardzo dobrze i w czwartym kwartale odnotowano wzrost sprzedaży smartfonów – mówi Krynicki.

Wzrostem sprzedaży smartfonów w Polsce może pochwalić się Huawei, które jednocześnie zanotowało globalny wzrost (na świecie sprzedano w IV kwartale ub.r. 43,9 mln smarftonów, czyli więcej o 7,6 proc.). - W ostatnich kwartałach konsekwentnie zwiększaliśmy udział w polskim rynku i jesteśmy dumni z naszych wyników. Nasz smartfon z najnowszej flagowej serii Huawei Mate – konkretnie model Mate 10 Lite, który miał premierę w czwartym kwartale zeszłego roku - był najlepiej sprzedającym się smartfonem w styczniu w Polsce – mówi Dorota Haller, CMO marketing, communications and digital director Huawei Consumer Business Group. 

Vadim Makarenko, redaktor naczelny serwisu BIQdata (Agora), uważa, że spadki sprzedaży smartfonów nie mają przełożenia dla rynku mediowego. - Dla wydawców nic strasznego to nie oznacza. Istotniejszy jest udział ruchu mobilnego, a jeśli ten rośnie, trzeba inwestować w nowe rozwiązania – mówi Makarenko. I dodaje: - Bezwzględnie wydawcy, którzy chcą być na czasie, powinni testować nowe ekrany, aby sprawdzić, jak ich treści prezentują się na nich.

Bartłomiej Pucek, head of mobile & digital Grupy Onet-RASP wskazuje na czynniki, które przyczyniły się do spadku sprzedaży smartfonów na świecie, czyli na spadek sprzedaży tych urządzeń w Chinach czy opóźnienie dostępności najnowszego modelu Apple – iPhone X. - Telefony są coraz lepsze, w związku z czym jest też coraz mniej odczuwalna różnica pomiędzy wymianą jednego smartfona na drugi – komentuje Pucek. 

(IKO, 25.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Marzec 26, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Pod pretekstem fake newsów Egipt zachęca do składania donosów przez WhatsAppa

(fot. Pixaby.com)

Od 12 marca mieszkańcy Egiptu - kraju w którym blokowany jest dostęp m.in. do amerykańskich serwisów internetowych - mogą pod specjalnym numerem zgłaszać za pośrednictwem komunikatora WhatsApp informacje, które „zagrażają bezpieczeństwu narodowemu lub interesom publicznym” - informuje serwis iAfrikan.

Z oświadczenia biura prokuratury generalnej Egiptu wynika, że utworzony kanał na WhatsAppie jest elementem realizacji nakazu prokuratora generalnego dotyczącego monitorowania treści publikowanych w mediach i serwisach społecznościowych. Od 2017 roku Egipt blokuje dostęp do powiązanych z Katarem serwisów internetowych takich mediów jak Al-Jazeera, Huffington Post Arabic, Katarska Agencja Informacyjna i innych. Oficjalnym powodem jest „fabrykowanie wiadomości i podsycanie terroryzmu”. W egipskim parlamencie omawiane są projekty ustawy mającej przeciwdziałać przestępstwom związanym z technologią. Raporty pochodzące z Egiptu informują, że komisja ds. komunikacji przyjęła prawo umożliwiające rządowi blokowanie dostępu do wybranych stron internetowych: krajowych i międzynarodowych. Nowe prawo daje władzom Egiptu wolną rękę do blokady określonych serwisów na podstawie podejrzeń o publikowanie nieprawdziwych informacji.

W lutym br. Egipt zablokował mieszkańcom dostęp do serwisów m.in. takich mediów jak „The New York Times”, „The Washington Post”, CNN.

(MM, 26.03.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY