Temat: prasa

Dział: INTERNET

Dodano: Luty 24, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Facebook może posiadać wrażliwe dane osobowe nawet 40 proc. mieszkańców UE

Pixabay

Facebook jest jedną z firm, która całkowicie powinna zmienić strategię związaną z danymi osobowymi, przynajmniej na terenie Unii Europejskiej - wynika z badania przeprowadzonego przez naukowców z Uniwersytetu Carlosa III w Madrycie. Jest ono związane z mającym wejść w życie 25 maja br. unijnym rozporządzeniem dotyczącym ochrony danych osobowych. 

Jak wynika z badania, ponad 73 proc. użytkowników Facebooka z Unii Europejskiej podało w serwisie zainteresowania ściśle związane z tzw. wrażliwymi danymi osobowymi. Taka ilość użytkowników odpowiada 40 proc. unijnej populacji. Oznacza to, że dane około 205 mln Europejczyków nie są całkowicie anonimowe, a ich tożsamości mogą być ustalone na podstawie zbieranych przez Facebooka informacji - potencjalnie naruszając prywatność i narażając na możliwe ataki phishingowe.

Praktyki te stoją w sprzeczności z nadchodzącym rozporządzeniem unijnym, które m.in. zakazuje korzystania z danych mogących stanowić potencjalne zagrożenie dla użytkowników, takich jak zainteresowania polityczne, przekonania religijne, orientacja seksualne, etc.

Badacze zauważają, że działania Facebooka mają na celu wykorzystanie danych osobowych dla poprawy efektywności reklamowej. Ich zdaniem stoi to w sprzeczności z rozporządzeniem RODO i zgodnie z nim może być podstawą do nałożenia kary w wysokości 4 proc. rocznego obrotu firmy.

Naukowcy z Madrytu mają nadzieję, że amerykański gigant odniesie się do ich wniosków i zmieni sposób zarządzania danymi osobowymi w możliwie krótkim czasie.

Pełna treść badania>>> 

(MM, 24.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: prasa

Dział: INTERNET

Dodano: Luty 26, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

“WSJ” prześwietla użytkowników swoich e-serwisów

Dziennik “The Wall Street Journal” szczegółowo analizuje ruch w swoim serwisie internetowym, dostosowując paywall do indywidualnych potrzeb użytkowników, którzy jeszcze nie są jego subskrybentami - ujawnił serwis Niemanlab.

Z informacji ujawnionych przez amerykański serwis branżowy wynika, iż każdy z użytkowników odwiedzających witrynę Wsj.com podlega analizie obejmującej ok. 60 czynników. Są to m.in. liczba odwiedzin w serwisie w danym okresie, lokalizacja użytkownika, system operacyjny, z którego korzysta, i rodzaj przeglądanych treści. Na podstawie takiego badania każdy użytkownik otrzymuje punkty, które determinują ilość treści dostępnych bezpłatnie i moment aktywacji paywalla dla poszczególnych użytkowników.

 Z cyfrowej oferty “WSJ” korzysta obecnie ponad 1,3 mln subskrybentów.

(LL, 26.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY