Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Luty 15, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wręczono nagrody w e-sporcie Polish Esport Awards

Poznaliśmy laureatów plebiscytu Polish Esport Awards (fot. Grzegorz Dyjak)

Podczas gali Polish Esport Awards przyznano nagrody w plebiscycie poświęconym najważniejszym wydarzeniom w e-sporcie. Internauci wybrali m.in. najlepszego gracza i drużynę w sporcie elektronicznym w Polsce.

Laureatów poznaliśmy podczas gali na stadionie Legii Warszawa. Od 1 do 14 lutego br. na stronie Polishesportawards.pl można było głosować w siedmiu kategoriach: E-sportowy gracz roku, Drużyna roku, Partner e-sportu, E-sportowy event roku, E-sportowe rozgrywki roku, Streamer roku i na inicjatywę sportową w e-sporcie.

W kategorii gracz e-sportowy zwyciężył Jarosław "Pasha" Jarząbkowski, drugi był Marcin "Jankos" Jankowski, a trzeci - Paweł "Innocent" Mocek.

Drużyną roku została wybrana Virtus.Pro, która w głosowaniu wyprzedziła AGO Esports i Illuminar Gaming.

W kategorii Inicjatywa sportowa roku wygrała Legia Warszawa. Najlepszy event e-sportowy to PGL Kraków 2017, a najlepsze rozgrywki – ESL Mistrzostwa Polski. Internauci wybrali też e-sportowego streamera - został nim Piotr "Izak" Skowyrski. W kategorii partner e-sportu wygrał Twitch.

W pozostałych trzech kategoriach - osobowość e-sportu, mecenat e-sportu, e-sportowa inicjatywa 2017 roku - wyboru dokonała kapituła konkursu. Wygrali w nich odpowiednio: Janusz "Hayabusa" Kubski, Intel i Sawik.

W składzie kapituły Polish Esport Awards znalazły się osoby zaangażowane w rozwój e-sportu w Polsce: Aleksander Szlachetko (Electronic Sports League), Wojciech Jeznach (Fantasy Expo), Krzysztof Stalewski (Legia Warszawa), Piotr Bombol (Gameset), Jakub Paluch (Eliga), Paweł Kowalczyk (Onet).

Galę Polish Esport Awards transmitował Onet.

(GDYJ, 15.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Luty 25, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Na świecie spadła sprzedaż smartfonów, ale nie w Polsce

Pixabay

W czwartym kwartale 2017 roku na świecie sprzedano 408 mln smartfonów, co oznacza, że ich sprzedaż spadła o 5,6 proc. w stosunku do ubiegorocznych wyników. Liderem jest Samsung, który sprzedał ponad 74 mln urządzeń (spadek o 3,6 proc.). Olaf Krynicki, rzecznik prasowy Samsung Electronics Polska, zaznacza jednak, że spadki nie dotyczą wszystkich krajów. - Rynek w Polsce ma się bardzo dobrze i w czwartym kwartale odnotowano wzrost sprzedaży smartfonów – mówi Krynicki.

Wzrostem sprzedaży smartfonów w Polsce może pochwalić się Huawei, które jednocześnie zanotowało globalny wzrost (na świecie sprzedano w IV kwartale ub.r. 43,9 mln smarftonów, czyli więcej o 7,6 proc.). - W ostatnich kwartałach konsekwentnie zwiększaliśmy udział w polskim rynku i jesteśmy dumni z naszych wyników. Nasz smartfon z najnowszej flagowej serii Huawei Mate – konkretnie model Mate 10 Lite, który miał premierę w czwartym kwartale zeszłego roku - był najlepiej sprzedającym się smartfonem w styczniu w Polsce – mówi Dorota Haller, CMO marketing, communications and digital director Huawei Consumer Business Group. 

Vadim Makarenko, redaktor naczelny serwisu BIQdata (Agora), uważa, że spadki sprzedaży smartfonów nie mają przełożenia dla rynku mediowego. - Dla wydawców nic strasznego to nie oznacza. Istotniejszy jest udział ruchu mobilnego, a jeśli ten rośnie, trzeba inwestować w nowe rozwiązania – mówi Makarenko. I dodaje: - Bezwzględnie wydawcy, którzy chcą być na czasie, powinni testować nowe ekrany, aby sprawdzić, jak ich treści prezentują się na nich.

Bartłomiej Pucek, head of mobile & digital Grupy Onet-RASP wskazuje na czynniki, które przyczyniły się do spadku sprzedaży smartfonów na świecie, czyli na spadek sprzedaży tych urządzeń w Chinach czy opóźnienie dostępności najnowszego modelu Apple – iPhone X. - Telefony są coraz lepsze, w związku z czym jest też coraz mniej odczuwalna różnica pomiędzy wymianą jednego smartfona na drugi – komentuje Pucek. 

(IKO, 25.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY