Dział: INTERNET

Dodano: Luty 15, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Eksperci o Vogue.pl: Robi dobre wrażenie, ale słabym punktem są galerie i wersja mobile

(screen Vogue.pl)

Strona internetowa magazynu "Vogue" jest nowoczesna i atrakcyjna, ale jej słabym punktem są galerie zdjęć oraz wersja mobile - uważają eksperci, z którymi rozmawiał "Presserwis". 

Redaktor prowadzącą Vogue.pl jest Hanna Rydlewska. Zespół tworzą trzy redaktorki: Marta Wroniszewska, Michalina Murawska, Katarzyna Pietrewicz-Żero oraz redaktor wideo: Hasenien Dousery.

- Na pierwszy rzut oka zaskakujące jest to, że polski wydawca nie był spętany wymogami licencji i najwyraźniej miał wiele swobody w przygotowaniu strony dla naszej edycji "Vogue'a". Paradoksalnie wyszło to serwisowi na zdrowie. Amerykańska edycja korzysta z ustandaryzowanego układu charakterystycznego dla wydawnictw Condé Nast (jego mutacje mają też m.in. "Wired" i "New Yorker") i choć cały projekt jest tam estetycznie wysmakowany, to ma już kilka lat, zdążył się opatrzyć i nieco zestarzeć. Vogue.pl korzysta z nowocześniejszego szablonu, lepiej eksponującego duże zdjęcia czy materiały wideo na zajawkach artykułów. W efekcie strona główna jest efektowna i bardzo zachęcająca – mówi Piotr Stasiak, dyrektor zarządzający agencji Bazgroł.

Jego zdaniem do dopracowania pozostaje moduł "następny artykuł", który działa wadliwie i zaśmieca ekran. Uważa też, że Vogue.pl tak jak żadna z internetowych edycji magazynu nie poradziła sobie też z galeriami. - Szczególnie ta druga kwestia jest paląca, bo w internecie tak się przyjęło, że jeśli jest premium, to ma mieć ładne, duże i wysokiej jakości zdjęcia – mówi Piotr Stasiak. - Ciekawi mnie, jak wydawcy utrzymają wysoką jakość reklam, bo nie wyobrażam sobie tej strony zaśmieconej banerami zaciąganymi z jednej z giełd RTB. Na dziś rozwiązali ten problem, wszędzie wyświetlając reklamę perfum Gabrielle Chanel w dwóch formatach – zaznacza, dodając, że po jakimś czasie będzie to monotonne.

Z kolei Paweł Dunia, head of design Artegence, mówi, że Vogue.pl robi świetne wrażenie. - Wyrazisty kontent plus wysmakowany i delikatny detal, w połączeniu ze sporą ilością światła, tworzą formę plastyczną, która idealnie odpowiada na pozycjonowanie marki. Świetne wrażenie robi użycie zajawek wideo do niektórych treści w karuzeli. Co nie powinno dziwić, strona artykułowa stawia na ekspozycję zdjęć. Podział na połowy uważam za zabieg bardzo ciekawy. To twórcze przekształcenie idei papierowego magazynu, z dużą liczbą zdjęć, na ekran. Także tu na razie mamy do czynienia z niepoprawną optymalizacją wielkości fontów, pod ekrany o dużej rozdzielczości. Na mniejszych jest świetnie. Myślę, że autorzy szybko to dopracują – dodaje.

Jego zdaniem wersja online polskiego "Vogue'a" wygląda lepiej niż papierowa, a to bardzo rzadkie, zwłaszcza w przypadku wizualnie wysmakowanych magazynów, które zwykle w papierze znacznie wyprzedzają swoje wersje WWW.

Słabym punktem jest wersja mobile, która - jak mówi ekspert - będzie głównym kanałem konsumpcji serwisu. - Karuzela zamienia się w karty. I tutaj ich funkcjonalność oraz sposób działania pozostawiają wiele do życzenia. Użytkownik nie spodziewa się kart, kiedy zaczyna scrollować serwis, pojawia się zdziwienie, że treść nie przesuwa się pod palcem – mówi.

(JOK, 15.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Luty 15, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

ABW zablokowała stronę propagandową tzw. Państwa Islamskiego

(fot. pixabay.com)

Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego zablokowała zarejestrowaną na polskiej domenie stronę internetową, która zajmowała się szerzeniem propagandy tzw. Państwa Islamskiego - poinformował Stanisław Żaryn, rzecznik prasowy ministra koordynatora służb specjalnych.

Według rzecznika, w przyszłości należy spodziewać się prób odnowienia działalności propagandowej tzw. Państwa Islamskiego na "polskich lub zagranicznych serwerach". Zdaniem Żaryna, wskazuje na to dotychczasowa aktywność tej organizacji. "Mamy świadomość, że Polska jest częścią świata zagrożonego działalnością terrorystyczną, w tym także propagandową Państwa Islamskiego" - podkreślił.

Żaryn zapewnił też, że ABW na bieżąco prowadzi działania mające na celu "rozpoznanie tego zagadnienia".

(PAP, 15.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY