Dział: INTERNET

Dodano: Luty 13, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Unilever grozi Facebookowi i Google

(fot. Screen z Youtube)

Koncern Unilever zagroził mediom internetowym, m.in. Facebookowi i Google, wycofaniem kampanii reklamowych, jeśli te nie będą staranniej kontrolować treści publikowanych na ich e-platformach.

Unilever nie chce współfinansować kanałów marketingowych, "które pod względem przejrzystości są czasami niewiele lepsze od bagna" - powiedział na konferencji branżowej Keith Weed, szef marketingu holendersko-brytyjskiego koncernu. Weed odniósł się w ten sposób do problemów mediów internetowych, zwłaszcza społecznościowych, w zakresie eliminacji treści propagujących przemoc, nienawiść i fake newsów.

W swoim przemówieniu zagroził, że Unilever może wycofać swoje reklamy z platform, które przyczyniają się do budowania podziałów społecznych i zaniedbują ochronę nieletnich. Weed dodał, iż tego typu treści szkodzą zaufaniu społecznemu, użytkownikom i demokracji.

Unilever jest drugim co do wysokości wydatków reklamodawcą na świecie. W ub.r. wydał na promocję 7,7 mld euro.

(LL, 13.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Luty 13, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Fundacja Sakiewicza nie dostanie 6 mln zł

Tomasz Sakiewicz (screen z TV Republika)

Fundacja Tomasza Sakiewicza, redaktora naczelnego „Gazety Polskiej”, wycofała z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska wniosek o dofinansowanie serwisu o Puszczy Białowieskiej Puszcza.tv – informuje Oko.press.

Jesienią 2016 roku fundacja Sakiewicza zgłosiła propozycję uruchomienia i prowadzenia serwisu Puszcza.tv, którego celem miało być „propagowanie wiedzy na temat bioróżnorodności, ochrony, idei zrównoważonego rozwoju, instytucji Natura 2000 na przykładzie terenów Puszczy Białowieskiej”.

Jednak 20 grudnia 2017 złożyła do NFOŚiGW wniosek o rozwiązanie umowy dotyczącej projektu Puszcza.tv. Powodem tej decyzji było „Wstrzymanie płatności i brak możliwości realizacji projektu” – tłumaczy serwisowi Oko.press Sławomir Kmiecik, rzecznik NFOŚiGW.

Portal Oko.press ujawnił, że przed przystąpieniem do konkursu fundacja Sakiewicza zajmowała się "promowaniem niezależności mediów". W ostatnim momencie dopisano jednak do statutu zdanie o "ochronie środowiska, bioróżnorodności oraz propagowaniu idei zrównoważonego rozwoju".

(13.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo