Dział: PRASA

Dodano: Luty 08, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Drugi numer "Pisma" w niezwiększonym nakładzie, z nowymi autorami

Drugi numer magazynu "Pismo" liczy 98 stron

Drugi numer miesięcznika "Pismo. Magazyn Opinii" (Fundacja Pismo) ukazał się w nakładzie podobnym jak pierwszy: 30-40 tys. egz. Wydawca chce poszerzyć liczbę punktów sprzedaży, promuje prenumeratę i zapowiada wersję na czytniki.

Fundacja Pismo nie informuje, jak sprzedał się pierwszy, styczniowy numer "Pisma" ani czy i ilu pozyskał prenumeratorów. - Dysponujemy na razie częściowymi informacjami dotyczącymi sprzedaży w największych sieciach na terenie Polski oraz w ramach dystrybucji własnej związanej z prenumeratą wydania cyfrowego i papierowego. Jesteśmy zadowoleni z danych, które do tej pory do nas dotarły. Spełniają one założone przez nas cele - informuje Ewa Salamon, odpowiedzialna za promocję magazynu. I dodaje: - W lutym poszerzamy liczbę punktów sprzedaży między innymi o lokalne księgarnie i klubokawiarnie w Warszawie, Krakowie, Płocku, Trójmieście. Będziemy dostępni również w bibliotekach. Na bardziej obszerne analizy przyjdzie czas po pierwszym kwartale.

Drugi numer "Pisma" jest na rynku od 7 lutego br. Są w nim teksty m.in. Mirosława Wlekłego, Wioletty Grzegorzewskiej, Wojciecha Engelkinga, Adama Balcera, Ziemowita Szczerka. Okładkę zaprojektował Paweł Jońca. Magazyn kosztuje 12,99 zł. Redaktorem naczelnym jest Piotr Nesterowicz, pisarz i eseista. Zespół redakcyjny tworzy sześć osób. Tytuł nie został zgłoszony do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. 
Wydawca twierdzi, że ma zabezpieczone środki z darowizn na półtora roku funkcjonowania "Pisma". Źródłem przychodów ma być jednak sprzedaż egzemplarzowa, reklamy i prenumerata wydania cyfrowego.

W drugim numerze magazynu są dwie reklamy: programu Incredible Inspirations zainicjowanego przez Sebastiana Kulczyka i Stowarzyszenia Mali Bracia Ubogich. Jak tłumaczy Ewa Salamon, Fundacja Pismo nie będzie tworzyć działu reklamy, lecz sama zajmie się sprzedażą powierzchni. - Otrzymujemy wiele zapytań. Ważne jest dla nas to, by reklamy, które pojawiają się na łamach "Pisma", były związane z kulturą, sztuką lub technologiami. Dotyczyły marek i projektów zaangażowanych społecznie, bliskich również naszej misji – mówi Ewa Salamon.

Prenumerata jest możliwa w dwóch opcjach: wydanie cyfrowe lub wydanie papierowe z wydaniem cyfrowym gratis. Można zamówić prenumeratę w ramach oferty, z której można zrezygnować w dowolnym momencie, lub kupić sześć wydań z 10-proc. upustem. Wydawca oferuje też dodatkowo wersje audio wszystkich tekstów, wydanie PDF, a niedługo ma powstać wersja na czytniki.

(JOK, 08.02.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.