"Gazeta Wyborcza" z największymi wpływami reklamowymi wśród dzienników
(fot. pixabay.com)
W 2017 roku cennikowe wpływy reklamowe dzienników spadły o 9,69 proc. w stosunku do 2016 roku.
Według danych cennikowych Kantar Media, które nie uwzględniają rabatów, dzienniki w ub.r. uzyskały z reklam 1,39 mld zł.
Największe przychody osiągnęła "Gazeta Wyborcza" (Agora) – 304 mln zł (spadek o 13,38 proc. w porównaniu z 2016 rokiem). Drugi był "Fakt" (Ringier Axel Springer Polska), którego wpływy reklamowe wyniosły 144,3 mln zł (spadek o 5,08 proc.), a trzeci "Super Express" (ZPR Media) – 110,2 mln zł (spadek o 8,16 proc.).
W pierwszej piątce są także "Rzeczpospolita" (Gremi Media) – 108,6 mln zł (spadek o 20,79 proc.) i "Dziennik Gazeta Prawna" (Infor Biznes) – 59,9 mln zł (wzrost o 2,33 proc.).
Najwięcej na reklamę w dziennikach w 2017 roku przeznaczyła firma Euronet – cennikowo 92,35 mln zł, czyli o 6,85 proc. więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej. Wydatki na reklamę zwiększyły także firmy: Martes Sport z 12 mln zł w 2016 roku do 24,3 mln zł w 2017 roku oraz Direct Group z 1,2 mln zł do 16,1 mln zł.
(JOK, 29.01.2018)