Dział: PRASA

Dodano: Styczeń 29, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Gazeta Wyborcza" z największymi wpływami reklamowymi wśród dzienników

(fot. pixabay.com)

W 2017 roku cennikowe wpływy reklamowe dzienników spadły o 9,69 proc. w stosunku do 2016 roku.

Według danych cennikowych Kantar Media, które nie uwzględniają rabatów, dzienniki w ub.r. uzyskały z reklam 1,39 mld zł.

Największe przychody osiągnęła "Gazeta Wyborcza" (Agora) – 304 mln zł (spadek o 13,38 proc. w porównaniu z 2016 rokiem). Drugi był "Fakt" (Ringier Axel Springer Polska), którego wpływy reklamowe wyniosły 144,3 mln zł (spadek o 5,08 proc.), a trzeci "Super Express" (ZPR Media) – 110,2 mln zł (spadek o 8,16 proc.).
W pierwszej piątce są także "Rzeczpospolita" (Gremi Media) – 108,6 mln zł (spadek o 20,79 proc.) i "Dziennik Gazeta Prawna" (Infor Biznes) – 59,9 mln zł (wzrost o 2,33 proc.).

Najwięcej na reklamę w dziennikach w 2017 roku przeznaczyła firma Euronet – cennikowo 92,35 mln zł, czyli o 6,85 proc. więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej. Wydatki na reklamę zwiększyły także firmy: Martes Sport z 12 mln zł w 2016 roku do 24,3 mln zł w 2017 roku oraz Direct Group z 1,2 mln zł do 16,1 mln zł.

(JOK, 29.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.