W święta na aplikacje mobilne wydano prawie 200 mln dolarów
W minione święta na zakup aplikacji mobilnych, a także płatne usługi dostępne wewnątrz nich, klienci sklepów z oprogramowaniem App Store (iOS) i Google Play (Android) wydali łącznie 196 mln dolarów. To o 12,3 proc. więcej niż rok wcześniej.
Według najnowszego raportu firmy Sensor Tower, z którego pochodzą dane, wyniki badań świadczą o rosnącym trendzie popularności dla aplikacji i gier mobilnych. Oprogramowanie na smartfony ma również być nowym źródłem przychodów dzięki wewnętrznym subskrypcjom usług bądź płatnym funkcjonalnościom.
Większą niż wcześniej popularnością cieszyły się w 2017 roku aplikacje niebędące grami. Ich sektor rośnie znacznie szybciej, niż gry mobilne i rok do roku odnotował wzrost o 66 proc. Gry wciąż jednak generują najwięcej przychodów - w 2017 roku przyniosły swoim twórcom 158 mln dolarów zysku. Dla porównania, innego rodzaju aplikacje zaowocowały przychodami w wysokości 38 mln dolarów, z czego większość to zyski z serwisów strumieniujących treści rozrywkowe na żądanie użytkowników, przede wszystkim wideo. W 2017 roku klienci wydali na aplikacje dostarczające rozrywkę tego rodzaju o 98 proc. więcej, niż rok wcześniej.
Zdaniem analityków, wzrost zainteresowania aplikacjami służącymi do strumieniowania treści rozrywkowych nie powinien dziwić nikogo, kto w ostatnich latach uważnie śledził "ekonomię aplikacji". Wskazują oni również, że dokładna analiza trendów w zachowaniach konsumenckich podczas świąt jest dobrym źródłem informacji dla prognoz na następny rok. To właśnie w święta Bożego Narodzenia aktywowanych jest najwięcej urządzeń mobilnych, na które użytkownicy kupują nowe aplikacje oraz subskrypcje treści.
(PAP, 02.01.2018)