Karol Kowalski pokieruje biurem sprzedaży reklam w CDA.pl
Tworzenie struktur sprzedażowych i kierowanie biurem sprzedaży CDA.pl powierzono Karolowi Kowalskiemu (fot. materiały prasowe)
CDA.pl, serwis VoD, który w listopadzie br. według danych PBI Gemius odwiedziło ponad 7 mln użytkowników, buduje własne struktury sprzedaży reklamy. Biurem pokieruje Karol Kowalski, początkowo będzie jedynym pracownikiem działu.
Właścicielem serwisu CDA.pl i usługi CDA Premium jest spółka CwMedia SA. Przychody CDA.pl ze sprzedaży reklam w pierwszym półroczu br. według spółki wyniosły 1,9 mln zł. Dotychczas przychody reklamowe serwisu pochodziły głównie z emisji reklam display oraz wideo (tzw. pre-roll video), także w modelu aVOD, zawierającym ok. 1250 licencjonowanych filmów pełnometrażowych oraz tysiąc godzin filmów i bajek dla dzieci.
CDA.pl od roku 2015 prowadzi program partnerski, w ramach którego dzieli się zyskami z emitowanych reklam z vlogerami i twórcami. CDA.pl stale poszerza współpracę z wiodącymi polskimi youtuberami i sieciami multi-channel oraz wydawcami, a liczba licencjonowanych materiałów wideo przekroczyła 153 tysiące. Użytkownicy portalu mają dostęp między innymi do blisko 300 kanałów muzycznych (np. Kamil Bednarek, Big Cyc, Tede), mediowych (np. Gazeta.pl, Interia TV, Grupa ZPR) i wielu innych kanałów tematycznych (sportowych, motoryzacyjnych, lifestylowych, podróżniczych czy edukacyjnych).
Karol Kowalski z branżą reklamy internetowej związany jest od kilkunastu lat. Pracował m.in. w sieciach reklamowych IDMnet i Evolution Media Net, a ostatnio pełnił funkcję szefa strategii w agencji NetShare Media Group.
(PM, 13.12.2017)