Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 28, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Podpisano deklarację przyjęcia Białej Księgi Branży Komunikacji Marketingowej

Białą Księgę Branży Komunikacji Marketingowej podpisali przedstawiciele organizacji reprezentujących rynek (fot. materiały prasowe)

Organizacje reprezentujące rynek komunikacji marketingowej podpisały deklarację przyjęcia Białej Księgi Branży Komunikacji Marketingowej jako rekomendacji nowych standardów i dobrych praktyk oraz zobowiązały się do ich promocji w środowisku i wśród swoich członków.

Podpisy złożyły wszystkie organizacje biorące udział w trwającym od dwóch lat Dialogu Branżowym: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR i Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów PSML – organizatorzy Dialogu, a także IAB Polska – Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, ZFPR – Związek Firm Public Relations, IAA Polska – Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy, KAE Klub Agencji Eventowych SAR, SOIT – Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel oraz SBE Stowarzyszenie Branży Eventowej.

Celem Dialogu Branżowego było stworzenie platformy wymiany wiedzy oraz ustalenie standardów współpracy i narzędzi przetargowych w ośmiu kategoriach marketingowych (full service, digital, eventy, PR, produkcja filmów reklamowych, incentive travel, branding, media). "W 2016 r. rozpisano co najmniej 655 przetargów, co oznacza, że tylko na ich przygotowanie agencje wydały ponad 130 milionów złotych. Ponadto 20 proc. tych przetargów w ogóle nie zostało rozstrzygniętych. Koszty ich przygotowania obciążają wszystkich uczestników rynku reklamowego" – powiedział Szymon Gutkowski, prezes SAR. Dodał, że proces opisany w Białej Księdze ma pozwolić ograniczyć te koszty poprzez lepsze przygotowanie przetargów i pomóc w wyborze lepszych partnerów.

Biała Księga zawiera zbiór dobrych praktyk i standardów efektywnej współpracy reklamodawcy z agencją. Jest to pierwszy z dziewięciu rozdziałów w postaci uogólnionych wytycznych i rekomendacji na bazie pracy ośmiu grup. Kolejne rozdziały Białej Księgi zostaną opublikowane jeszcze w grudniu 2017 roku oraz w styczniu i marcu 2018 roku.


(AMS, 28.11.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 29, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Brytyjskie dzieci są narażone na oglądanie reklam niezdrowej żywności

(fot. pixabay.com)

Nawet kilkanaście reklam niezdrowej żywności w ciągu godziny dociera do brytyjskich dzieci, które oglądają programy rozrywkowe w telewizji.

Z badania przeprowadzonego przez naukowców z Uniwersytetu w Liverpoolu wynika, że przy popularnych wśród dzieci programach nadawanych przez stacje ITV, Channel 4 i E4 pojawiają się reklamy pizzy, burgerów i słodyczy. Najwięcej (aż 12 w ciągu godziny) tego typu przekazów reklamowych emitowanych jest przy muzycznym talent show “The Voice” w stacji ITV. Szacuje się, że około 700 tys. widzów spośród pięciomilionowej widowni programu stanowią osoby nieletnie.

Zgodnie z obowiązującymi w Wielkiej Brytanii przepisami emitowanie treści promujących niezdrową żywność jest zabronione przy programach telewizyjnych, których widownię w co najmniej 75 proc. stanowią dzieci.


(LL, 29.11.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo