Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Wrzesień 22, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Facebook wprowadzi więcej przejrzystości w reklamach politycznych

”To może być najważniejszy krok, jaki podejmujemy" - powiedział Mark Zuckerberg podczas swojej czwartkowej, wieczornej relacji na żywo na Facebooku, gdzie zapowiedział wprowadzenie większej transparentności do reklam politycznych pojawiających się w serwisie.

Zuckerberg w swoim wystąpieniu, które transmitował na żywo za pośrednictwem wideo w serwisie Facebook stwierdził, że reklamy polityczne zamieszczane w sieci nie są regulowane w takim samym stopniu jak te, które pojawiają się w mediach tradycyjnych (takich, jak telewizja czy radio). W tej sytuacji użytkownicy internetu nie mogą być pewni, że widzą te same reklamy co inni.

"Planujemy wprowadzić na Facebooku jeszcze większe standardy transparentności" - powiedział.

"Korzystający z reklam nie tylko będą zobowiązani wskazać, jaka strona zamówiła emisję komunikatu. Oprócz tego, użytkownicy będą mogli również zobaczyć stronę reklamodawcy i wszystkie komunikaty, które trafiają do odbiorców wewnątrz Facebooka" - dodał Zuckerberg i zobowiązał się, że Facebook będzie wprowadzał w życie zmiany w nadchodzących miesiącach. Mają one stanowić "nowy standard" dla reklam politycznych pojawiających się w serwisie.

Koncern Zuckerberga był krytykowany za umożliwienie korzystania z tzw. "ciemnych postów", które umożliwiają reklamodawcom na Facebooku wyświetlanie reklam bez widocznego dla użytkownika połączenia ze źródłem.

Wraz z ogłoszeniem nadchodzących zmian w serwisie, szef Facebooka poinformował, że udostępni Kongresowi treści ponad trzech tysięcy reklam będących częścią rosyjskiej kampanii informacyjnej, która miała wywierać wpływ przed wyborami prezydenckimi w Stanach Zjednoczonych w zeszłym roku.

(PAP, 22.09.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.