Facebook wprowadzi więcej przejrzystości w reklamach politycznych
”To może być najważniejszy krok, jaki podejmujemy" - powiedział Mark Zuckerberg podczas swojej czwartkowej, wieczornej relacji na żywo na Facebooku, gdzie zapowiedział wprowadzenie większej transparentności do reklam politycznych pojawiających się w serwisie.
Zuckerberg w swoim wystąpieniu, które transmitował na żywo za pośrednictwem wideo w serwisie Facebook stwierdził, że reklamy polityczne zamieszczane w sieci nie są regulowane w takim samym stopniu jak te, które pojawiają się w mediach tradycyjnych (takich, jak telewizja czy radio). W tej sytuacji użytkownicy internetu nie mogą być pewni, że widzą te same reklamy co inni.
"Planujemy wprowadzić na Facebooku jeszcze większe standardy transparentności" - powiedział.
"Korzystający z reklam nie tylko będą zobowiązani wskazać, jaka strona zamówiła emisję komunikatu. Oprócz tego, użytkownicy będą mogli również zobaczyć stronę reklamodawcy i wszystkie komunikaty, które trafiają do odbiorców wewnątrz Facebooka" - dodał Zuckerberg i zobowiązał się, że Facebook będzie wprowadzał w życie zmiany w nadchodzących miesiącach. Mają one stanowić "nowy standard" dla reklam politycznych pojawiających się w serwisie.
Koncern Zuckerberga był krytykowany za umożliwienie korzystania z tzw. "ciemnych postów", które umożliwiają reklamodawcom na Facebooku wyświetlanie reklam bez widocznego dla użytkownika połączenia ze źródłem.
Wraz z ogłoszeniem nadchodzących zmian w serwisie, szef Facebooka poinformował, że udostępni Kongresowi treści ponad trzech tysięcy reklam będących częścią rosyjskiej kampanii informacyjnej, która miała wywierać wpływ przed wyborami prezydenckimi w Stanach Zjednoczonych w zeszłym roku.
(PAP, 22.09.2017)