Dział: PRASA

Dodano: Sierpień 04, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rekordowa sprzedaż książki Tomasza Piątka o Antonim Macierewiczu

Nakład 100 tys. egz. książki Tomasza Piątka "Macierewicz i jego tajemnice" rozszedł się prawie całkowicie w ciągu miesiąca

Dystrybutorzy zamówili 100 tysięcy egzemplarzy książki Tomasza Piątka "Macierewicz i jego tajemnice". Trwa dodruk kolejnych 20 tysięcy - informuje Marcin Celiński, szef Wydawnictwa Arbitror. O ile odzew wśród czytelników jest ogromny, to wśród dziennikarzy znacznie słabszy.

Książka Tomasza Piątka "Macierewicz i jego tajemnice" ukazała się pod koniec czerwca br. Autor twierdzi, że Macierewicz uwikłany był w układy prowadzące m.in. do organizacji mafijnych mających korzenie w służbach specjalnych byłego ZSRR. Szef MON złożył w tej sprawie doniesienie do prokuratury. Tomasza Piątka bronią międzynarodowe organizacje monitorujące wolność słowa.

Tymczasem książka bije rekordy sprzedaży. - Nie liczyliśmy na taki odzew. Sprzedaliśmy już prawie 90 procent nakładu - mówi "Presserwisowi" Marcin Celiński. Stąd decyzja o dodruku. Lecz Celiński zauważa: - Odzew wśród czytelników jest ogromny, natomiast mniejsze zainteresowanie książką wykazują dziennikarze śledczy. Wydawca nie jest tym jednak zdziwiony. - Są dwa powody. Po pierwsze, dziennikarstwo śledcze jest bardzo kosztowne i pracochłonne, a teraz liczy się szybki news i zysk. Po drugie, media coraz bardziej boją się prawnych konsekwencji opisywania afer. Macierewicz do walki z Piątkiem wykorzystuje aparat państwa. Jednocześnie spółki skarbu państwa wycofują reklamy z niektórych gazet. Takie działania mogą przestraszyć dziennikarzy - twierdzi Celiński.

Sprawą "dziwnych powiązań szefa MON" zajął się np. "Fakt" i Fakt 24.pl. W wydaniu z 2 sierpnia opisał osoby, z którymi kontakt "dyskredytować musi każdego polskiego polityka". Maciej Kabroński, zastępca redaktora naczelnego "Faktu", też jednak nie jest zdziwiony faktem, że książki Piątka dziennikarze śledczy na warsztat nie biorą. - Media są dziś na widelcu. Politycy mówią o dekoncentracji, szefowie mediów boją się wychylać. Niektóre redakcje nie podejmują kontrowersyjnych tematów, ponieważ wszyscy czekają, jak zakończy się batalia prawna w sprawie książki o Macierewiczu - tłumaczy Kabroński.

Bianka Mikołajewska, szefowa działu śledczego i wicenaczelna OKO.press, ocenia, że Tomasz Piątek wykonał ogromną pracę i raczej nie dowiemy się więcej na temat dziwnych powiązań Macierewicza niż to, co ujawnił. - Ponadto - dodaje Mikołajewska - instytucje rządowe opisywane przez Piątka kompletnie odcięły dziennikarzy od informacji. Nie dostajemy odpowiedzi nawet na najprostsze pytania. To na szczęście nie zraża redakcji zagranicznych. Mamy więc sytuację bez precedensu: śledztwa na temat polskiego ministra prowadzą na przykład dziennikarze "Frankfurter Allgemeine Zeitung" - mówi Mikołajewska.

Press

(EMKA, 04.08.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY

Temat: konkursy i nagrody

Dział: PRASA

Dodano: Sierpień 04, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Konkurs dla dziennikarzy: "Uzależnienia XXI w."

(fot. pixabay.com)

Fundację Inspiratornia zaprasza dziennikarzy do udziału w konkursie "Uzależnienia XXI w.", którego tematem są uzależnienia od czynności, jak: pracoholizm, seksoholizm czy patologiczny hazard. Przewodniczącym jury konkursu jest Mariusz Szczygieł.

- Uzależnienie od Internetu, czy pracy może dotyczyć wielu z nas, bo każdy ma swoje indywidualne problemy, które nałóg pomaga zagłuszać  - mówi Maja Ruszpel z Fundacji Inspiratornia. - Media wciąż rzadko podejmują ten temat przez co świadomość społeczna o uzależnieniach behawioralnych jest wciąż niska - dodaje.

W ramach konkursu Fundacja Inspiratornia wspiera dziennikarzy swoją wiedzą i pomocą w dotarciu do ekspertów czy bohaterów reportaży. Dostarcza także materiały dot. uzależnień behawioralnych.

Do konkursu można zgłaszać materiały dziennikarskie, które powstały i ukazały się między 01.10.2016 r. a 06.11.2017 r. Prace należy przesłać do dnia 6 listopada 2017 r., na adres fundacja.inspiratornia@gmail.com, wraz z wypełnionym formularzem dostępnym na stronie www.fundacja-inspiratornia.pl.

Jury oceniać będzie prace w kategoriach: innowacyjność i ciekawość ujęcia tematu, warsztat dziennikarski, rzetelność przedstawionych informacji, oryginalność.

Skład jury: Mariusz Szczygieł (przewodniczący), dr Bernadeta Lelonek-Kuleta z KUL oraz dr hab. Barbara Giza, Prof. Uniwersytetu SWPS, Tegoroczny konkurs zakończy gala, która odbędzie się w grudniu w Warszawie. Laureaci otrzymają indywidualne nagrody rzeczowe.

Press

(04.08.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo