Serwisy streamingowe największymi klientami reklamowymi telewizji
28.02.2017, 07:08
(fot. pixabay.com)
Firmy internetowe, w tym operatorzy serwisów streamingowych, są największymi klientami reklamowymi brytyjskich telewizji – wynika z raportu opracowanego przez Thinkbox, firmę monitorującą media.
Thinkbox wyliczył, że firmy internetowe wydały w ub.r. 639 mln funtów na promocję w telewizji. Oznacza to wzrost rok do roku o 8 proc. To więcej, niż wydają inne branże – firmy z drugiego w rankingu sektora spożywczego w tym samym okresie wydały 627 mln funtów.
Największym reklamodawcą z branży internetowej jest Amazon, który na reklamę w brytyjskich kanałach telewizyjnych wydał 34,3 mln funtów (o 39 proc. więcej niż w 2015 roku). Promował głównie swój serwis streamingowy Prime Video.
(LL, 28.02.2017)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter