Temat: badania telewizji

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 12, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Biuro reklamy Grupy TVN uwzględni oglądalność przesuniętą w czasie

(fot. za pexels.com - CC0)

TVN Media, biuro reklamy Grupy TVN, będzie w tym roku w rozliczeniach z klientami uwzględniać oglądalność przesuniętą w czasie.

TVN Media zawiadomił swoich klientów, że ponieważ firma Nielsen Audience Measurement, mierząca widownię telewizyjną, od początku br. udostępnia dane dotyczące oglądalności przesuniętej w czasie (TSV – Time Shift Viewing), to będą one uwzględniane w rozliczeniach za kampanie reklamowe. Chodzi o rozliczenia zleceń na pakiety GRP (klient kupuje wówczas określoną widownię, a biuro reklamy wybiera, przy jakich programach ukażą się reklamy). Dotychczas liczono tylko GRP (to suma wszystkich oglądalności spotów reklamowych) z wyników określanych przez Nielsena jako "live" (czyli z emisji w czasie określonym w ramówce danej stacji). Teraz dojdą do tego wyniki oglądalności z emisji przesuniętej w czasie – jeśli np. widzowie nagrają program i odtworzą go później. Biuro reklamy Grupy TVN będzie uwzględniać przesunięcie do dwóch dni włącznie.

Pomiary oglądalności przesuniętej w czasie Nielsen prowadzi już od kilku lat, ale dopiero od początku br. do wyników mają dostęp wszyscy klienci tej firmy badawczej.

(RUT, 12.01.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.