Temat: radio

Dział: PERSONALIA

Dodano: Listopad 30, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polskie Radio nie chce dłużej współpracować z Grzegorzem Drymerem - korespondentem z Londynu

Polskie Radio

Polskie Radio kończy współpracę z londyńskim korespondentem Grzegorzem Drymerem – dowiedział się ”Presserwis”.

Spółka nie przedłużyła Drymerowi kontraktu, który wygasa pod koniec br. - Uzasadnili niby merytorycznie, że trzeba więcej wyjeżdżać w teren, ale zapewne chodzi o co innego. Mogę domyślać się, że dobra zmiana dotarła do IAR, do mnie również się dobrała - mówi Grzegorz Drymer. - Ostatnio bardzo wiele tematów zgłaszanych przeze mnie było odrzucanych według wyraźnego klucza, pewne ze zbytniej ostrożności samych redaktorów, a pewne z góry zostały zakazane. To cenzura tematyczna - mówi Drymer. Podaje kilka przykładów: sprawa ułaskawień za występki homoseksualne, nieinwazyjne testy płodów na zespół Downa, pedofilia w klubach i szkółkach piłkarskich, premiera filmu ”Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć” (autorem scenariusza jest J.K. Rowling), artykuł ”The Times” o ekshumacjach i spisku smoleńskim.

Łukasz Kubiak, rzecznik prasowy Polskiego Radia, nie odpowiedział na nasze pytanie dotyczące powodów zakończenia współpracy z Grzegorzem Drymerem. Korespondentem Polskiego Radia w Londynie został on pod koniec 2006 roku. Wcześniej Drymer przez 23 lata był dziennikarzem BBC World Service.
Polskie Radio ma w Londynie jeszcze drugiego współpracownika Adama Dąbrowskiego (od 2011 roku).

PRZECZYTAJ TEŻ: Polskie Radio zwalnia dyscyplinarnie Pawła Sołtysa.

(KOZ, 30.11.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: radio

Dział: PERSONALIA

Dodano: Listopad 30, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Sprawą Tomasza Kwaśniewskiego z RDC zajął się RPO, KRRiT - nie

(fot. pixabay.com)

Zdaniem rzecznika praw obywatelskich Adama Bodnara odebranie przez prezesa Radia dla Ciebie prawa do zaproszenia do audycji przedstawiciela Komitetu Obrony Demokracji narusza standardy realizowania misji publicznej. Sprawą nie zajmie się jednak Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.

Jak informowaliśmy, 9 listopada prowadzący ”Popołudnie RDC” Tomasz Kwaśniewski odszedł z RDC, bo – jak tłumaczył – prezes radia Tadeusz Deszkiewicz nie zgodził się na udział w audycji przedstawiciela Komitetu Obrony Demokracji. Członek KOD miał wystąpić razem z osobami z innych organizacji, które 11 listopada, w Święto Niepodległości, miały uczestniczyć w marszach.

Prezes Deszkiewicz tłumaczył CMWP SDP, że nie chciał dopuścić do ostrej kłótni między organizatorami Marszu Niepodległości a działaczami KOD. Według Kwaśniewskiego przedstawiciele marszów mieli wystąpić na antenie oddzielnie.

Zdaniem RPO, do którego zwrócił się Tomasz Kwaśniewski, tego typu sytuacja narusza konstytucyjne i międzynarodowe standardy realizowania misji publicznej oraz poszanowania swobody wypowiedzi w mediach publicznych, których ważnym elementem jest obowiązek prezentowania treści o pluralistycznym charakterze (zasada pluralizmu). W ocenie rzecznika opisana praktyka ma negatywny wpływ na niezależność dziennikarską. Jak stwierdza RPO, następstwem braku „redakcyjnego pluralizmu” jest autocenzura i powstawanie prewencyjnych ograniczeń, które są bardzo groźne z punktu widzenia swobody wypowiedzi, ponieważ bezpośrednio przekładają się na naruszenie praw odbiorców do uzyskiwania rzetelnej informacji na tematy istotne społecznie. Rzecznik poprosił prezesa Tadeusza Deszkiewicza o ”przedstawienie szczegółowych wyjaśnień” w tej sprawie.

Tomasz Kwaśniewski napisał również do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. – W odniesieniu do skargi redaktora Tomasza Kwaśniewskiego należy zauważyć, że ocenie KRRiT podlegają wyemitowane audycje. Kształt audycji, czyli w tym przypadku dobór gości, pozostaje decyzją nadawcy – wyjaśnia rzeczniczka Krajowej Rady Katarzyna Twardowska.

(KOZ, 30.11.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY