TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: PRASA

Dodano: Sierpień 12, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W drugim kwartale 2016 roku Agora miała 5,5 mln zł straty netto

(fot. Wojciech Artyniew/Press)

Kwartalne przychody Grupy Agora zwiększyły się do 296,2 mln zł (wzrost o 1,2 proc. w stosunku do drugiego kwartału 2015). To głównie efekt frekwencji w kinach sieci Helios oraz zwiększenia przychodów z reklamy zewnętrznej, Internetu, radia i druku.

EBITDA Grupy Agora w drugim kwartale 2016 r. wyniosła 22,9 mln zł, a strata operacyjna na poziomie EBIT 1,3 mln zł. Strata netto to 5,5 mln zł, a strata netto przypadająca na akcjonariuszy jednostki dominującej 5,1 mln zł.
W pierwszym półroczu 2016 roku strata netto Grupy Agora wyniosła 11,1 mln zł, a strata netto przypadająca na akcjonariuszy jednostki dominującej 12,3 mln zł.

Przychody reklamowe w "Gazecie Wyborczej" zmniejszyły się o 21,3 proc. (do 23,7 mln zł), a w Metrocafe.pl o 12 proc. (do 4,4 mln zł). Czasopisma wydawane przez Agorę zwiększyły poziom wpływów ze sprzedaży reklam o 3,1 proc. (do 6,6 mln zł).
Przychody ze sprzedaży wydawnictw segmentu zmniejszyły się o 2,8 proc. do 31,7 mln zł. W Agorze zmniejszono koszty operacyjne segmentu prasowego o 3,7 proc. poprzez niższe koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników oraz niższe koszty materiałów, energii, towarów i usług poligraficznych związane z mniejszym wolumenem druku tytułów własnych.
 
Przychody segmentu Film i Książka wyniosły 70,7 mln zł (spadek o 0,6 proc.).

W drugim kwartale 2016 roku przychody ze sprzedaży reklam na nośnikach AMS zwiększyły się o 8,7 proc. do 45,1 mln zł.

Segment Internet Agory odnotował wzrost przychodów o 9 proc. do 43,5 mln zł – przede wszystkim za sprawą wyższej sprzedaży reklam w serwisach portalu Gazeta.pl, ze sprzedaży reklam i usług poprzez sieć reklamy internetowej AdTaily, dzięki konsolidacji spółki GoldenLine w wynikach segmentu i wyższym przychodom wygenerowanym przez serwisy o tematyce sportowej. Wynik operacyjny segmentu EBITDA wyniósł 9 mln zł. 

Przychody segmentu Radio wzrosły o 8,8 proc. do 29,6 mln zł. Wynik EBITDA tego segmentu to 6 mln zł.

Przychody Agory z tytułu sprzedaży usług poligraficznych były wyższe o 5 proc. i wyniosły 39,6 mln zł. Jednak ze względu na wzrost kursu euro wobec złotówki segment Druk w drugim kwartale br. operacyjnie zanotował stratę.

(12.08.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.