Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: Media na Światowe Dni Młodzieży

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 02, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Około 400 nadawców korzystało z sygnału TVP w czasie Światowych Dni Młodzieży

Wiele zdjęć TVP z wizyty papieża Franciszka w Polsce obiegło serwisy informacyjne całega świata. Należy do nich modlitwa papieża w celi śmierci św. Maksymiliana Kolbego

Z sygnału telewizyjnego, który podczas Światowych Dni Młodzieży Telewizja Polska udostępniała bezpłatnie, skorzystało blisko 400 nadawców zagranicznych. To olbrzymie przedsięwzięcie technologiczne zakończyło się sukcesem.

"Pierwszy odzew był bardzo pozytywny, co przyjmujemy z dużą satysfakcją. Mieliśmy już sporo bardzo pochlebnych recenzji od prestiżowych nadawców - np. od RAI, stacji niemieckich - czy organizacji, np. EBU" – informuje biuro prasowe TVP w odpowiedzi na pytania "Presserwisu".
Sygnał TVP, oficjalnego nadawcy Światowych Dni Młodzieży, był wysyłany satelitarnie, nie był kodowany i był ogólnie dostępny. TVP podkreśla, że przy obsłudze ŚDM najtrudniejsze było zaprojektowanie technologii, która bez względu na warunki i inne nieprzewidziane sytuacje pozwoli w sposób ciągły prowadzić transmisje. "Musieliśmy przygotować procedury, które gwarantowały nam zabezpieczenie w każdej możliwej awaryjnej sytuacji. Z każdej lokalizacji mieliśmy dwa różne sposoby i trzy różne drogi przesyłu sygnału" – stwierdza TVP. Dodatkowo zaprojektowano system komunikacji, który umożliwiał każdemu wozowi transmisyjnemu ciągłą relację głosową z dowolnym miejscem transmisji. "W dwóch największych miejscach wydarzeń, czyli na Błoniach i Brzegach, wozy przyjmowały z MCR (master control room) aż 16 sygnałów" – podkreśla biuro prasowe telewizji.
Wszystkie wydarzenia z udziałem papieża Franciszka były realizowane, produkowane i transmitowane w wysokiej rozdzielczości (HD). Z każdej lokalizacji ŚDM telewizja publiczna miała przekazy live dla nadawców z całego świata. W każdej lokalizacji był przynajmniej sześciokamerowy wóz transmisyjny. W Brzegach i na Błoniach pracowały po dwa wozy, w sumie używające 21-24 kamer. Łącznie TVP wykorzystała 24 wozy transmisyjne, z czego 11 w technologii HD, oraz 23 stacje satelitarne. Nad obsługą medialną ŚDM czuwało około tysiąca osób.
Biuro prasowe telewizji podkreśla, że przygotowania do obsługi tego wydarzenia oznaczały "miesiące rozmów i przygotowań, dokumentacji technicznych, rozmów z gospodarzami w poszczególnych miejscach, które odwiedził Ojciec Święty" i że najważniejsze było "zagwarantowanie ciągłości transmisji przy zachowaniu wysokiego poziomu jakości sygnału telewizyjnego".

(RUT, 02.08.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.