Telewizja dostarczana tylko przez internet coraz bardziej popularna  |  Peppermint rozszerza działalność  |  Zestawienie miesięczników luksusowych dla kobiet  |  Widownia meczów Polaków na hokejowych mistrzostwach  |  Pierwszy polski serial platformy Max  |  Oglądalność "Muzyki na dobry wieczór" w TVP 2  |  Jak radził sobie TVN w paśmie "Skazanej"?  |  KIM proponuje poszerzenie pomiaru  |  Wydawnictwo Muza znika z Empik Go  |  Zarząd Unii Literackiej  |  OMD Group wygrywa  |  Mediahub  |  Dyrektorka zarządzająca Endless  |  ACM chce sprzedać sieć gazet i serwisów  |  Prezydent Argentyny spotka się z szefami Meta, Google, Apple i OpenAI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Telewizja dostarczana tylko przez internet coraz bardziej popularna  |  Peppermint rozszerza działalność  |  Zestawienie miesięczników luksusowych dla kobiet  |  Widownia meczów Polaków na hokejowych mistrzostwach  |  Pierwszy polski serial platformy Max  |  Oglądalność "Muzyki na dobry wieczór" w TVP 2  |  Jak radził sobie TVN w paśmie "Skazanej"?  |  KIM proponuje poszerzenie pomiaru  |  Wydawnictwo Muza znika z Empik Go  |  Zarząd Unii Literackiej  |  OMD Group wygrywa  |  Mediahub  |  Dyrektorka zarządzająca Endless  |  ACM chce sprzedać sieć gazet i serwisów  |  Prezydent Argentyny spotka się z szefami Meta, Google, Apple i OpenAI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Telewizja dostarczana tylko przez internet coraz bardziej popularna  |  Peppermint rozszerza działalność  |  Zestawienie miesięczników luksusowych dla kobiet  |  Widownia meczów Polaków na hokejowych mistrzostwach  |  Pierwszy polski serial platformy Max  |  Oglądalność "Muzyki na dobry wieczór" w TVP 2  |  Jak radził sobie TVN w paśmie "Skazanej"?  |  KIM proponuje poszerzenie pomiaru  |  Wydawnictwo Muza znika z Empik Go  |  Zarząd Unii Literackiej  |  OMD Group wygrywa  |  Mediahub  |  Dyrektorka zarządzająca Endless  |  ACM chce sprzedać sieć gazet i serwisów  |  Prezydent Argentyny spotka się z szefami Meta, Google, Apple i OpenAI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Lipiec 04, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wysypu reklam z udziałem Adama Nawałki raczej nie będzie

Adam Nawałka w kampanii firmy 4Move (fot. materiały prasowe)

Dobra gra polskich piłkarzy na Euro 2016 wzmocniła wizerunek trenera reprezentacji Adama Nawałki. Jednak jego wartość marketingowa nie wzrosła – twierdzą specjaliści od marketingu sportowego.

Mimo przegranej w ostatnim meczu z Portugalią internauci i dziennikarze chwalą grę polskich piłkarzy i przygotowanie ich do mistrzostw przez trenera Adama Nawałkę (kieruje reprezentacją od 2013 roku). Czy to oznacza, że wkrótce pojawi się w kolejnych reklamach, a jego wartość marketingowa (czyli suma płacona za reklamy z jego udziałem) kilkakrotnie wzrośnie?

– Mimo czwartkowej porażki w meczu z reprezentacją Portugalii nie można znaleźć negatywnego komentarza na temat reprezentacji. Nikt nie mówi o zmianie trenera, ale o tym, by podążać obraną przez niego drogą. W końcu mamy to, z czym chcemy się utożsamiać – sukces. No i Nawałka jest ojcem tego sukcesu - mówi Tomasz Rachwał, prezes agencji Polish Sport Promotion. Jednak jego zdaniem sukces Nawałki podczas Euro 2016 nie sprawi, że firmy zwiększą stawkę za jego udział w reklamie.

- Jemu już po prostu nie można zapłacić za udział w reklamie większych pieniędzy niż te, które były podawane euforycznie przed Euro 2016 - ocenia Grzegorz Kita, prezes agencji Sport Management Polska.

Mówiono wtedy o sumach oscylujących pomiędzy 1 a 1,5 mln złotych.

Jednak według informacji Grzegorza Kity trener Adam Nawałka za kontrakt reklamowy mógł i nadal może dostać realnie do 600 tys. zł, gdyż utrwaliła się siła jego marki i wizerunku, ale potencjał marketingowy nie wzrósł. - O znaczącym skoku wizerunkowym można byłoby mówić dopiero od fazy półfinałowej. Wszystko, co przedtem, włącznie z eliminacjami, zostało już zdyskontowane – tłumaczy Grzegorz Kita.

Marcin Pawul, account director Arskom Group, zwraca uwagę, że reklamowe zainteresowanie Nawałką na pewno wzrośnie, ale to nie oznacza, że trener będzie przyjmował wszystkie oferty. - To człowiek, który dba o wizerunek i z pewnością mocno selekcjonuje napływające propozycje. Ważne, że wraz z drużyną zrobił dobry wynik i wydobył potencjał z zawodników. Ale na razie jesteśmy w ósemce najlepszych drużyn, a nie na najwyższym stopniu podium – mówi Pawul.

Tym bardziej, że udział w reklamie Play w pewnym sensie Nawałkę marketingowo wyeksploatował. Grzegorz Kita: - To była szeroka kampania, w której Nawałka wypadł jak dawniej Lewandowski: średnio, mało przekonująco, bez błysku.

Przypomnijmy, że w listopadzie 2015 roku Adam Nawałka podpisał umowę z poznańską agencją marketingu sportowego Business Sport Solutions, która pośredniczy w jego kontraktach reklamowych. W marcu wystąpił w kampanii operatora komórkowego Play (P4), a od maja promuje napoje izotoniczne 4Move (FoodCare).

(DR, 04.07.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.