Dział: REKLAMA

Dodano: Kwiecień 04, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Carat: globalne wydatki na reklamę wzrosną o 4,5 proc.

W tym roku wydatki na globalną reklamę wzrosną o 4,5 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym - prognozuje dom mediowy Carat.

Jak wynika z jego prognoz opracowanych na podstawie danych z 59 rynków z obu Ameryk, Azji i Pacyfiku oraz Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, wydatki na reklamę w br. wyniosą 538 mld dol.
Według analityków na ten wzrost będą miały takie wydarzenia, jak wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych, igrzyska olimpijskie i paraolimpijskie w Rio de Janeiro czy Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej we Francji.
Według prognozy Carat wzrost wydatków reklamowych będzie stymulowany przez rozwój branży mobilnej (37,9 proc.), filmów online (34,7 proc.) i mediów społecznościowych (29,8 proc.). Ten ostatni segment umocni swoją pozycję, osiągając dwucyfrowy wzrost rzędu 15 proc. w br. i 13,6 proc. w przyszłym roku.
W ub.r. wszystkie regiony odnotowały wzrost wydatków reklamowych: Europa Zachodnia o 2,8 proc., Ameryka Północna o 4,8 proc., Azja i Pacyfik o 3,6 proc., a Ameryka Łacińska o 11 proc. Według analityków Carat północnoamerykański rynek reklamy utrzyma stabilność i wzrost na poziomie 4,6 proc., przy czym same tylko zbliżające się wybory prezydenckie w USA mogą wygenerować wydatki na reklamę na poziomie 6 mld dolarów. Poprawa sytuacji w Europie Zachodniej, napędzana w ub.r. wzrostami na rynkach Wielkiej Brytanii i Hiszpanii, prawdopodobnie utrzyma się w latach 2016 i 2017, osiągając 3,1 proc. 
Według Carat zmniejszą się natomiast budżety na promocję w mediach drukowanych, zarówno w tym, jak i w przyszłym roku: w prasie codziennej o 5,4 proc., a w czasopismach o 1,7 proc. Poprawa będzie za to widoczna we wszystkich pozostałych mediach, w tym w reklamie zewnętrznej wydatki reklamowe wzrosną o 3,4 proc., w radiowej o 2,2 proc., a w kinowej o 2,8 proc.; w tym ostatnim przypadku w 2017 roku wzrost powinien wynieść 5 proc.

(DR, PR, 04.04.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.