Branża farmaceutyczna o 5 proc. zwiększyła wydatki na reklamę
(fot. pixabay.com)
Branża farmaceutyczna w czwartym kwartale ub.r. o 5 proc. zwiększyła wydatki na promocję - do 278 mln zł (względem analogicznego czasu roku poprzedniego) - wynika z raportu Codemedia, który powstał na podstawie danych cennikowych Kantar Media.
Ogólnie budżet reklamowy na promocję farmaceutyków w ub.r. wyniósł 870 mln zł (to więcej o 2 proc. względem 2014 roku). Z kolei od października do grudnia ub.r. producenci leków na reklamę przeznaczyli 287 mln zł.
Najwyższe budżety na promocję w czwartym kwartale ub.r. wydali producenci środków przeciw przeziębieniu - 114 mln zł (wzrost o 8 proc.). Największy spadek zanotowała kategoria środków odchudzających - 4,5 mln zł (spadek o 51 proc.).
Pozostałe trzy kategorie (środki wspomagające układ trawienny, środki przeciwbólowe oraz środki wspomagające układ krążenia) stanowiły 16,6 proc. wszystkich wydatków, co dało łącznie ponad 46 mln zł (spadek odpowiednio o: 11,11 i 23 proc.).
Reklamy produktów farmaceutycznych najczęściej pojawiały się w telewizji - 196 mln zł (wzrost o 4 proc.), co stanowi 70,3 proc. rynku. Najmniejszy udział w rynku miała reklama kinowa (0,2 proc.) - 507 tys. zł (spadek o 92 proc.) i outdoor (0,4 proc.) z wydatkami na poziomie 1,07 mln zł (wzrost o 2 592 272 proc.).
Producenci farmaceutyków w czwartym kwartale ub.r. promowali się chętnie w radiu – 44,08 mln zł (wzrost o 21 proc., 15,8 proc. udziału w rynku) i magazynach – 30,05 mln zł (wzrost o 43 proc., 10,8 proc. udziału w rynku).
(DR, 10.03.2016)










