Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Marzec 10, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Branża farmaceutyczna o 5 proc. zwiększyła wydatki na reklamę

(fot. pixabay.com)

Branża farmaceutyczna w czwartym kwartale ub.r. o 5 proc. zwiększyła wydatki na promocję - do 278 mln zł (względem analogicznego czasu roku poprzedniego) - wynika z raportu Codemedia, który powstał na podstawie danych cennikowych Kantar Media. 

Ogólnie budżet reklamowy na promocję farmaceutyków w ub.r. wyniósł 870 mln zł (to więcej o 2 proc. względem 2014 roku). Z kolei od października do grudnia ub.r. producenci leków na reklamę przeznaczyli 287 mln zł.

Najwyższe budżety na promocję w czwartym kwartale ub.r. wydali producenci środków przeciw przeziębieniu - 114 mln zł (wzrost o 8 proc.). Największy spadek zanotowała kategoria środków odchudzających - 4,5 mln zł (spadek o 51 proc.).
Pozostałe trzy kategorie (środki wspomagające układ trawienny, środki przeciwbólowe oraz środki wspomagające układ krążenia) stanowiły 16,6 proc. wszystkich wydatków, co dało łącznie ponad 46 mln zł (spadek odpowiednio o: 11,11 i 23 proc.).
Reklamy produktów farmaceutycznych najczęściej pojawiały się w telewizji - 196 mln zł (wzrost o 4 proc.), co stanowi 70,3 proc. rynku. Najmniejszy udział w rynku miała reklama kinowa (0,2 proc.) - 507 tys. zł (spadek o 92 proc.) i outdoor (0,4 proc.) z wydatkami na poziomie 1,07 mln zł (wzrost o 2 592 272 proc.).
Producenci farmaceutyków w czwartym kwartale ub.r. promowali się chętnie w radiu – 44,08 mln zł (wzrost o 21 proc., 15,8 proc. udziału w rynku) i magazynach – 30,05 mln zł (wzrost o 43 proc., 10,8 proc. udziału w rynku).

(DR, 10.03.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.