Dział: INTERNET

Dodano: Luty 29, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Google DNI dało 27 mln euro 128 projektom

(fot. materiały prasowe)

Google w dalszym ciągu nie ujawniło pełnej listy projektów dofinansowanych w ramach funduszu DNI Innovation Fund. Wiele organizacji i redakcji pochwaliło się jednak grantami - wśród nich m.in. dzienniki "Daily Telegraph", "The Financial Times", "Publico", agencja AFP, Światowe Stowarzyszenie Wydawców Prasy WAN-IFRA.

W środę Google ogłosiło, że w pierwszej rundzie finansowania w ramach DNI przekaże ponad 27 mln euro 128 projektom w 23 krajach. W Polsce dofinansowanie dostały m.in. NaTemat.pl, Agora, Tok FM, Eurozet i "Polityka".
Grantami pochwaliły się też zagraniczne redakcje i organizacje pozarządowe. Agencja AFP otrzymała dofinansowanie na platformę z interaktywnymi grafikami. Ma ona dostarczać klientom AFP „wysokiej jakości ilustracje na tematy newsowe dotyczące najnowszych wydarzeń, tematów politycznych, ekonomicznych i sportowych” - możemy przeczytać w komunikacie. Grafiki mają być dostępne w sześciu roboczych językach AFP, ich hostingiem i integracją z internetowymi platformami też ma się zająć agencja.
Brytyjski dziennik „Daily Telegraph” dostał pieniądze na Real-time Sports Action Visualiser – narzędzie, które ma ułatwić produkcję grafik i wykorzystanie sztucznej inteligencji podczas relacji na żywo z wydarzeń sportowych, szczególnie meczów piłki nożnej. Inny brytyjski dziennik - „The Financial Times” - otrzymał grant na narzędzie, które ma „pomóc zrozumieć globalne trendy w newsach”. Jak wyjaśniał „FT” serwisowi Journalism.co.uk, to narzędzie ma analizować tematy i informacje popularne w sieci, o których w „FT” jeszcze nie napisano.
Brytyjski wydawca Trinity Mirror otrzymał fundusze na agregator treści Perspecs pokazujący konkretne wydarzenia z różnych punktów widzenia. Wydawca ujawnił, że na projekt dostał „setki tysięcy funtów”.
Stowarzyszenie non profit The Bureau of Investigative Journalism otrzymało natomiast 520 tys. funtów na projekt, w którym dziennikarze mają opracować, jak wykorzystać analizę ogólnodostępnych danych statystycznych w dziennikarstwie lokalnym i regionalnym.
Czeski deweloper Sourcefabric poinformował, że otrzymał pieniądze na Live Coverage Ecosystem – oparte na ich platformie blogerskiej Live Blog narzędzie mające ułatwić dziennikarzom relacjonowanie w sieci wydarzeń na żywo oraz umożliwić im dzielenie się treściami z innymi redakcjami i ich monetyzację.
Szwajcarskie AZ Medien otrzymało dofinansowanie na platformę, gdzie lokalne społeczności będą mogły informować o swoich problemach i obawach dziennikarzy. Z helweckiej puli DNI dofinansowane zostały również Blasting News. - Blasting News for Europe otrzymało 1,7 mln dolarów ze szwajcarskiej puli pieniędzy, tam aplikowaliśmy z projektem – wyjaśnia Martina Ronconi, junior PR menedżer w Elletra PR, która obsługuje Blasting News. Ten projekt, oparty na serwisie informacyjnym Blasting News stworzony przez włoskiego dziennikarza Andreę Manfrediego, ma być paneuropejską platformą crowdfundingową dla dziennikarzy freelancerów.
Jako prototypowy projekt z niemieckiej puli dofinansowany został Post, narzędzie do obsługi artykułów w sieci po publikacji przygotowane przez niemiecko-holenderską agencję Edenspiekermann. Twórcy nie ujawniają jednak szczegółów działania aplikacji.
1,89 mln euro otrzymał portugalski dziennik „Publico” na platformę mającą dostarczać użytkownikom informacje, które przegapili. Ma je dobierać na podstawie preferencji danej osoby, pory dnia i urządzenia, z którego korzysta. W Portugalii dofinansowanie otrzymały również serwis Observador, agencja informacyjna Lusa i dzienniki „Jornal de Negócios”, „Jornal de Notícias”.
W Szwecji dofinansowanie otrzymała firma Bambouser zajmująca się livestreamingiem na urządzenia mobilne. 330 tys. euro otrzymał słoweński NGO Danes je now dan na projekt Parlamenter, który monitoruje pracę słoweńskiego parlamentu. Pieniądze mają pozwolić organizacji na zatrudnienie pełnoetatowych pracowników do projektu i jego finalizację.
Światowe Stowarzyszenie Wydawców Prasy WAN-IFRA otrzymało dofinansowanie na Media Management Accelerator – platformę e-learningową, która ma promować wśród wydawców innowacyjne modele biznesowe.

(JM, 29.02.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.