Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Luty 17, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nowa kampania Lubelli podobna do ubiegłorocznych reklam Madej Wróbel (wideo)

Startująca właśnie kampania reklamowa Lubelli (Maspex) przypomina ubiegłoroczną kampanię firmy Madej Wróbel. Zdaniem Maspeksu to zbieg okoliczności.

"Cieszymy się, że możemy inspirować nie tylko naszych klientów, ale również kolegów i koleżanki z branży! Widzimy, że »1000 improwizacji z kiełbasy«, które stworzyliśmy dla marki Madej Wróbel znalazły godnych naśladowców!" - taki komentarz umieściła agencja Schulz Brand Friendly na fanpage'u GPD. Agencja GPD chwaliła się tam startującą właśnie kampanią zrealizowaną dla marki Lubella.
GPD najpierw ten komentarz usunęła, ale po namyśle zmieniła strategię i wypowiedź przywróciła, opatrując ją swoim wyjaśnieniem: "Forma kulinarnego tutorialu nie jest niczym nowym w świecie reklamy. Często spotykana na youtube, rzadka w ATL-owych spotach – i tutaj Lubella jest pionierem. »Pomysły, przepisy, sposoby na…« to dość powszechne określenia w komunikowaniu inspiracji w świecie food. Naszą platformą jest »1000 pomysłów, jedna Lubella« – pomysł oparty na opozycji i to właśnie słowo »jedna« odróżnia komunikację Lubelli od tysiąca innych kampanii z 1000 w nazwie. Z kolei technika poklatkowa znana jest od 1900 roku, od kiedy Léon Gaumont otrzymał na nią patent Emotikon smile. Dodajmy jeszcze, że jakość realizacji kampanii telewizyjnej Lubelli i estetyczne jej niuanse nie są czymś, co można porównywać do serii filmów o improwizacji marki Wróbel na portalu youtube!".
GPD nie widzi bowiem podobieństwa pomiędzy obiema kampaniami. - Tym, co tak naprawdę może wyróżnić markę spośród konkurencji, są jakże istotne niuanse egzekucyjne. Lubella ma przemiłą bohaterkę, a narrację prowadzi sympatyczny głos. Smaczków i lekkości spotowi z nowej kampanii makaronów Lubelli dodają kreatywne graficzne animacje. Dania przedstawiane w filmach wyglądają profesjonalnie i apetycznie. To elementy, których z trudem szukać w realizacjach dla marki Madej Wróbel. Dlatego porównywanie tych dwóch kampanii, tak w kwestii realizacji, jak i na poziomie idei, jest dla nas nadużyciem - twierdzi Agnieszka Witaszek, account director z GPD.
W przypadkowe podobieństwo wierzy także Maspex. - Obecna strategia komunikacji marki Lubella została wybrana w ramach przetargu agencyjnego przeprowadzonego w 2015 roku - wyjaśnia Dorota Liszka, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej Maspex. Z informacji od agencji GPD, z którą obecnie pracujemy, wiemy, że prace nad nową komunikacją trwały kilka miesięcy, co według nich wyklucza możliwość wzorowania się na akcji agencji Schulz.
Kampania makaronów Lubella wystartowała w połowie lutego, ma potrwać rok i składać się z 10 spotów. Każdy z nich ma być nowym przepisem na danie na bazie makaronu Lubella. Spoty autorstwa Schulz Brand Friendly zrealizowane dla Madej Wróbel były emitowane w sierpniu ub.r. Celem kampanii było pokazanie, że kiełbasa stanowi świetną bazę do przygotowania nawet najbardziej finezyjnych potraw. Przygotowany został cykl przepisów pod tytułem „1000 improwizacji z kiełbasy” - na ich podstawie powstał cykl kilkudziesięciu spotów, emitowanych w Internecie. Kampania trwała kilka miesięcy.
Piotr Malita, client service director w Schulz Brand Friendly, podkreśla, że nie zależy mu na żadnej awanturze. - Chcieliśmy tylko zaznaczyć, że ten pomysł wcześniej był nasz - mówi Malita.

(AMS, 17.02.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.