"Yes!tem kobietą" najlepszą kampanią YouTube Ads Leaderboard 2015 (wideo)
"Yes!tem kobietą" dla marki o.b. to najlepsza kampania na polskim YouTube - tak uznało jury konkursu YouTube Ads Leaderboard 2015. Najczęściej oglądanym przez polskich użytkowników YouTube spotem reklamowym jest reklama Coca-Coli "Coraz bliżej święta".
Wyniki YouTube Ads Leaderboard 2015 przedstawiono wczoraj w warszawskiej siedzibie Google. Po raz pierwszy Google przygotowało roczne zestawienie popularności reklam na YouTube, po raz pierwszy wręczono również nagrodę dla najlepszej kampanii. "Yes!tem kobietą" została przygotowana przez firmę Johnson & Johnson i dom mediowy MEC. Kampanię doceniono za najlepsze zrealizowanie założonego celu - w tym wypadku była nim edukacja dojrzewających nastoletnich dziewcząt. Kanał "Yes!tem kobietą" wystartował w maju ub.r., do wczoraj miał niecałe 19 tys. subskrypcji i ponad 8 mln wyświetleń.
W całorocznym rankingu YouTube Ads Leaderboard 2015, który podsumowuje najczęściej oglądane przez polskich użytkowników YouTube kampanie reklamowe, zwyciężyło wideo Coca-Coli "Coraz bliżej święta" z udziałem piosenkarki Margaret i finalistów programu "The Voice of Poland". Za tę reklamę odpowiada agencja McCann Worldgroup i dom mediowy MediaCom. Do wczoraj film miał ponad 3,9 mln wyświetleń. Na drugim miejscu znalazła się również reklama Coca-Coli - "#DajCalusa z Coca-Cola!" w której wystąpili polscy blogerzy i youtuberzy (m.in. Maffashion i Ajgor). Film, za który odpowiadały agencja MediaCom Beyond Advertising i dom mediowy MediaCom, miał ponad 2,5 mln wyświetleń. Trzecią i czwartą najpopularniejszą reklamą były filmy z serii "Legendy polskie" przygotowane dla Allegro przez agencję Platige Image i dom mediowy Allegro Performance Marketing Team. Za nimi jest reklama samego YouTube - film "YouTube Rewind: Now Watch Me 2015 | #YouTubeRewind" przygotowany przez dom mediowy OMD.
(JM, 28.01.2016)










