Przybora i Zaniewski zakładają agencję komunikacji marketingowej w Internecie
Bazgroł, nowa spółka, która powstała przy agencji PZL, ma się specjalizować w tworzeniu treści dla marek i firm. Jej założycielami są: Kot Przybora i Iwo Zaniewski (współwłaściciele agencji PZL), Michał Nadgrodkiewicz (dyrektor zarządzający PZL) oraz Piotr Stasiak (wcześniej pracował w Onecie, "Newsweek Polska", tygodniku "Polityka", gdzie rozwijał strategie internetowe tych wydawców).
– To odpowiedź na nowe potrzeby komunikacji marketingowej. Coraz więcej firm przygotowuje własne treści, z którymi dociera do klientów za pomocą mediów społecznościowych lub akcji typu native advertising z wydawcami. Obserwujemy wyraźny rozwój takich zjawisk jak content marketing. Jest też zainteresowanie strategiami contentowymi. Dokładnie takie usługi będzie dostarczał Bazgroł – mówi Michał Nadgrodkiewicz, dyrektor zarządzający PZL.
Bazgroł łączyć ma doświadczenie z mediów i komunikacji marketingowej. Współzałożycielami spółki są Kot Przybora i Iwo Zaniewski (współwłaściciele agencji PZL), Michał Nadgrodkiewicz (dyrektor zarządzający PZL) oraz Piotr Stasiak (wcześniej pracował w Onecie, "Newsweek Polska", tygodniku "Polityka", gdzie rozwijał strategie internetowe tych wydawców). Stasiak został managing partnerem Bazgroła.
Przybora i Zaniewski od lat działają na polskim rynku reklamy. Stworzyli legendarne kampanie – m.in. dla Żubra, Plusa (z kabaretem Mumio), Alior Banku („Wyższa kultura bankowości”). Zdobyli łącznie ponad 200 nagród branżowych za kreatywność i efektywność. Z kolei redakcyjne doświadczenie ze świata mediów cyfrowych wnosi do spółki Piotr Stasiak.
- Mamy zamiar wykorzystać rosnące zainteresowanie tworzeniem własnych treści przez marki. Stawiamy na inną, bardziej angażującą komunikację w sieci. Trendy content marketingu, brand contentu i kampanie typu native advertising są wyraźnie widoczne na całym świecie i rośnie zapotrzebowanie na usługi agencji kreatywnych, które je dostarczają – mówi Michał Nadgrodkiewicz.
- Bazgroł będzie stawiać na wywołanie zaciekawienia i zaangażowania odbiorców. Na komunikację, która niesie ze sobą wartość dodaną, aby skuteczniej promować marki w przestrzeni internetowej – dodaje Piotr Stasiak. - Bazgroł powstał jako przeciwwaga dla śmieciowych treści, tworzenia komunikacji metodą kopiuj-wklej i dla inwazyjnej reklamy, która uczyniła z Polaków mistrzów Europy w używaniu adblocków. Robi tak już 34,5 proc. użytkowników Internetu - wyjaśnia.
Zespół Bazgroła liczy obecnie pięć osób, jest w trakcie konstruowania. Agencja, według Nadgrodkiewicza, ma już zlecenia od dwóch klientów, ale ich nazwy nie podano.
(AMS, 27.01.2016)










