Wpływy z reklamy kinowej spadły o 4,4 proc. - wynika z danych cennikowych
O 4,4 proc. zmniejszyły się wpływy reklamowe polskich brokerów kinowych po dziesięciu miesiącach ub.r. - wynika z danych cennikowych Kantar Media (nie uwzględniają one udzielonych reklamodawcom rabatów).
Liderem rynku reklamy kinowej pozostaje New Age Media, który obsługuje sieci Cinema City i Imax. Przychody tej firmy z reklamy kinowej spadły jednak o 23,9 proc. (względem okresu styczeń - październik 2014 roku) do 561,2 mln zł.
Broker Multikino Media (obsługuje sieć Multikino, Apollo Film, Cinema 3D i kina niezależne) zanotował wzrost o 2 proc. - do 456,4 mln zł.
Powstały w grudniu 2014 roku Tandem Media (pośredniczy w sprzedaży czasu antenowego w stacjach radiowych oraz sprzedaje powierzchnie on-screen i off-screen w sieci kin Helios) zarobił na emisji reklam 115,5 mln zł.
Według danych cennikowych największą wartość miały reklamy: Kino Polska - 338,1 mln zł (spadek o 17 proc. ), Ferrero Polska - 36,4 mln zł (spadek o 13,8 proc.), Orange Polska - 32,1 mln zł (wzrost o 51,3 proc.), Coca-Cola Poland Services - 30,9 mln zł (wzrost o 26,2 proc.), P4 - 26,8 mln zł (spadek o 28,2 proc.).
W ub.r. do kin sprzedano 44,6 mln biletów (według danych Boxoffice), a najpopularniejsze były filmy: "Listy do M2" (2,87 mln widzów), "Gwiezdne wojny" (2,06 mln) i "Pięćdziesiąt twarzy Greya" (1,8 mln widzów).
(DR, 12.01.2016)










