Kantar Media: sieci handlowe o ponad 20 proc. zwiększyły wydatki na reklamę
(fot. pixabay.com)
Największe sieci handlowe o 22,54 proc. zwiększyły wydatki na reklamę w okresie styczeń - październik 2015 roku, w porównaniu z tym okresem rok wcześniej - wynika z danych cennikowych Kantar Media. Liderem reklamodawców tej branży jest Lidl. Najbardziej budżet na reklamę ograniczyła Biedronka.
Według danych cennikowych Kantar Media sieci handlowe wydały od stycznia do października 2015 roku na reklamę w mediach (telewizja, dzienniki, magazyny, outdoor, indoor, radio, kino) 1,14 mld zł. Najwięcej Lidl Polska, który zwiększył wydatki o 20,35 proc., do 442,4 mln zł. W sierpniu ub.r. w kampanii tej marki pojawiła się prezenterka TVN Dorota Wellman. Wraz z kucharzem Karolem Okrasą występuje w formacie reklamowym "Dorota, Karol i Goście".
Mniej tylko od Lidla wydaje na reklamę Jeronimo Martins Polska, właściciel sklepów Biedronka - 171,3 mln zł (sieć zmniejszyła wydatki o 29,13 proc.). Wydatki Tesco Polska to 115,9 mln zł (wzrost o 43,20 proc.). Kolejne są: Carrefour Polska - 110,2 mln zł (wzrost o 219,12 proc.) i Kaufland Polska - 78,36 mln zł (wzrost o 63,74 proc.).
Właściciele marketów najczęściej promowali swoje produkty w telewizji, na co cennikowo wydali 511,47 mln zł (spadek o 1,34 proc.), radiu - 505,58 mln zł (wzrost o 92,48 proc.) i czasopismach - 49,25 mln zł (spadek o 11,55 proc.).
(DR, 06.01.2016)










