Dział: REKLAMA

Dodano: Grudzień 14, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

KER: reklama napoju toruńskiej firmy utrwala negatywne stereotypy (wideo)

Komisja Etyki Reklamy (KER) uznała, że internetowa reklama napoju energetycznego toruńskiej firmy Bartosiński Marek 8k Group o nazwie Super Ruchacz, wykorzystująca wizerunek nagiego damskiego ciała, dyskryminuje kobiety.

Zdaniem autora skargi reklama zawierała wulgaryzmy i sugerowała, że po wypiciu napoju przez mężczyznę "każda kobieta stanie się dla niego bardzo łatwo osiągalna".
Według skarżącego reklama poniża kobiety (m.in. poprzez określenie ich jako "dupeczki", a także użycie słów "przelatuję" lub "zamaczam"). Ponadto w internetowej reklamie wykorzystano zdjęcia z filmów pornograficznych.
Przedstawiciele firmy odpowiedzieli na zarzuty, tłumacząc, że reklama jest "formą żartu internetowego" i zainteresowała odbiorców (po emisji materiału do firmy przesłano 1500 maili).
Zdaniem KER reklama zawierająca wulgaryzmy była niezgodna ani z poczuciem odpowiedzialności społecznej, ani z dobrymi obyczajami. Zespół orzekający uznał, że reklama utrwala negatywne stereotypy poprzez przedmiotowe traktowanie kobiet.

(DR, 14.12.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.