KER: reklama napoju toruńskiej firmy utrwala negatywne stereotypy (wideo)
Komisja Etyki Reklamy (KER) uznała, że internetowa reklama napoju energetycznego toruńskiej firmy Bartosiński Marek 8k Group o nazwie Super Ruchacz, wykorzystująca wizerunek nagiego damskiego ciała, dyskryminuje kobiety.
Zdaniem autora skargi reklama zawierała wulgaryzmy i sugerowała, że po wypiciu napoju przez mężczyznę "każda kobieta stanie się dla niego bardzo łatwo osiągalna".
Według skarżącego reklama poniża kobiety (m.in. poprzez określenie ich jako "dupeczki", a także użycie słów "przelatuję" lub "zamaczam"). Ponadto w internetowej reklamie wykorzystano zdjęcia z filmów pornograficznych.
Przedstawiciele firmy odpowiedzieli na zarzuty, tłumacząc, że reklama jest "formą żartu internetowego" i zainteresowała odbiorców (po emisji materiału do firmy przesłano 1500 maili).
Zdaniem KER reklama zawierająca wulgaryzmy była niezgodna ani z poczuciem odpowiedzialności społecznej, ani z dobrymi obyczajami. Zespół orzekający uznał, że reklama utrwala negatywne stereotypy poprzez przedmiotowe traktowanie kobiet.
(DR, 14.12.2015)










