Ubezpieczyciele ograniczyli wydatki na reklamę
Firmy ubezpieczeniowe przez 10 miesięcy br. ograniczyły wydatki na reklamę o 9,2 proc., w porównaniu do tego okresu ub.r. - wynika z danych cennikowych Kantar Media. Liderem pod względem wydatków reklamowych jest Nationale-Nederlanden.
Według danych cennikowych Kantar Media ubezpieczyciele wydali od stycznia do października br. na reklamę w mediach (telewizja, dzienniki, magazyny, outdoor, indoor, radio, kino) 264,66 mln zł. Najwięcej - 50,73 mln zł - na promocję przeznaczyła firma Nationale-Nederlanden. Pod tą nazwą od 20 lipca br. działają firmy ING Życie i ING OFE. To o 475,2 proc. więcej, niż w ub.r. W tym czasie ubezpieczyciel prowadził m.in. kampanię "Twoje życie jest ważne" .
W tym okresie ub.r. najaktywniejszym reklamodawcą wśród ubezpieczycieli była firma PZU (46,88 mln zł), która w tym roku wypadła z zestawienia pięciu największych reklamodawców wśród firm ubezpieczeniowych.
Drugie miejsce z wydatkami 32,92 mln zł zajęła Grupa Generali (wzrost o
916,1 proc.). Zwiększone wydatki wynikają z nowej strategii marketingowej i wiążącej się z tym szerokiej kampanii wizerunkowej, którą od lutego br. prowadzi ten ubezpieczyciel.
Z kolei Ceska Pojistovna (Proama) ograniczyła wydatki na reklamę o 44,57 proc., do 22,70 mln zł.
Kolejne w zestawieniu są: AXA Direct - 22,19 mln zł (wzrost o 25,15 proc.) i Liberty Seguros - 21,74 mln zł (spadek o 27,48 proc.).
(DR, 25.11.2015)