Mediacom liderem rankingu domów mediowych według przychodów z 2014 roku
(fot. pixabay.com)
Mediacom zajął pierwsze miejsce w rankingu domów mediowych według przychodów za 2014 rok, który przygotowała firma doradcza Stars.
Stars sporządziła ranking na podstawie przychodów w 2014 roku podanych w Krajowym Rejestrze Sądowym, ich dynamiki rok do roku (2014/2013) oraz zatrudnienia. Dane były zbierane tylko z 24 spółek uznanych za domy mediowe.
Mediacom zajął pierwsze miejsce dzięki przychodom przekraczającym 766,069 mln zł (21 proc. wzrostu w stosunku do 2013 roku). Drugie miejsce zajął MEC - z przychodami 709,239 mln zł (0,64 proc. wzrostu). Zajmujący trzecie miejsce Starcom miał 607,977 mln przychodów - o 8,5 proc. mniej w stosunku do poprzedniego roku.
Domy zajmujące kolejne miejsca miały już przychody znacznie mniejsze. Czwarty na liście Zenithoptimedia Group - 421 mln zł, a piąty Mindshare - 358 mln zł.
Największą dynamikę wzrostu zanotował Vizeum - przy 121 mln zł przychodu, 106 proc. wzrostu, a następnie: Arena - 88,9 mln zł, 98 proc. oraz Maxus - 70 mln zł, 69 proc. Największe spadki przychodów zanotowały: Easymedia (-32 proc.), Media Group (-30 proc.), Universal McCann (-18 proc.).
Pod względem zatrudnienia liderem jest Starcom (266 osób), za nim Mediacom (165), MEC (144), Zenithoptimedia (130), Mindshare (51). Najmniejszym domem na liście jest U2 Media (5).
Stars to firma doradcza specjalizująca się w audycie, doradztwie mediowym, marketingowym i w rozwiązaniach analitycznych dotyczących efektywności nakładów marketingowych.
(AMP, 02.11.2015)










