Roxy FM po pięciu miesiącach na razie bez sukcesu
23.03.2006, 09:37
Tylko w Krakowie zmiana nazwy i formatu z Blue FM na Roxy FM odniosła skutek i udział tej stacji w rynku lokalnym wzrósł. W pozostałych miastach nowa sieć Agory nie odniosła sukcesu: w czterech miastach udziały stacji nadających dziś jako Roxy FM zmalały, w jednym pozostały na tym samym poziomie.
W Krakowie udział Roxy FM w rynku wynosi obecnie 2 proc. (XII 2005 – II 2006). W tym samym okresie przed rokiem udziały w rynku radia Blue FM wynosiły 1,5 proc. Nie zmieniły się wyniki Roxy FM w Poznaniu - podobnie jak przed rokiem nadające na tej częstotliwości Rock Radio Wielkopolska ma ono dziś 0,6 proc. udziałów. Pozostałe stacje nowej sieci zanotowały spadki. Największy - stacja w Bydgoszczy, gdzie udziały w rynku wynoszą obecnie 2,4 proc. (rok wcześniej – 6,6 proc.). We Wrocławiu udziały spadły z 6 do 4,2 proc., w aglomeracji śląskiej – z 2,2 do 1,2 proc., a w Warszawie, gdzie Roxy FM pojawiło się w miejsce grającego muzykę poważną Radia Klasyka, z 1,1 do 0,7 proc. - Takich wyników można się było spodziewać. Radio dzięki swojej nazwie zaciekawiło i przyciągnęło słuchaczy, jednak część wróciła do starych przyzwyczajeń – mówi Jarosław Teper, dyrektor ds. mediów PRO Media House. - Stworzony wizerunek i nazwa nie do końca odpowiadają zawartości tego radia. Oczywiście, pojawiają się w nim utwory rockowe, ale Roxy FM gra również to, co większość rozgłośni: piosenki popowe – dodaje. - Od startu sieci notujemy regularny wzrost słuchalności, nie tylko w miesiącach, w których była prowadzona kampania reklamowa. I to nas zadowala – twierdzi tymczasem Bartosz Hojka, dyrektor Grupy Radiowej Agory. – Popularność stacji buduje się w dłuższym okresie. Efekt nowości raczej dotyczy stacji skierowanych do młodzieży pojawiających się na małych rynkach – wyjaśnia. Sieć Roxy FM wystartowała w połowie października ub.r. (rozgłośnia warszawska – w listopadzie). Skierowana jest do osób w wieku 25-35 lat, gra w formacie soft rock. (Dane: fale XII 04 – II 05 i XII 05 – II 06, Radio Track, MillwardBrown SMG/KRC).(KRZ, 23.03.2006)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










